سرویس: اجتماعی
کد خبر: 27932
|
12:53 - 1393/04/15
نسخه چاپی

کلاهبرداری تلفنی به نام رادیو جوان در اردبیل

کلاهبرداری تلفنی به نام رادیو جوان در اردبیل
سبلانه: به تازگی کلاهبرداران شیوه جدیدی را برای خالی کردن حساب مشترکان همراه اول در پیش گرفته اند؛ تماس تلفنی مستقیم و میلیونر شدن از طریق برنده شدن در یک شبکه رادیویی محبوب!

به گزارش اختصاصی خبرنگار سرویس اجتماعیسبلانهاین روزها برنده شدن در قرعه کشی همراه اول به شگرد کلاهبرداران برای برداشت پول از حساب طعمه های خود تبدیل شده است اما به تازگی کلاهبرداران شیوه جدیدی را برای خالی کردن حساب مشترکان همراه اول در پیش گرفته اند؛ تماس تلفنی مستقیم و میلیونر شدن از طریق برنده شدن در یک شبکه رادیویی محبوب!

شرح چگونگی نوع جدید کلاهبرداری از مشترکان همراه اول را از زبان یک شهروند اردبیلی که خود طعمه کلاهبرداران تلفنی شده بخوانید.

دو روز پیش زنگ تلفن همراهم به صدا در آمد و آقایی با گفتن اینکه شما برنده خوش شانس امروز ما هستید ادامه داد من از رادیو جوان با شما تماس می گیرم به مناسبت ماه ضیافت الهی امروز با حضور محمد علی رهنما مدیر روابط عمومی همراه اول قرعه کشی صورت گرفت و شماره شما برنده سه و نیم میلیونی سفر به عتبات عالیات شد؛ لطفا گوشی حضورتون باشه تا تماس زنده با استریو برنامه داشته باشید.

بعد آقای دیگری که خودش را مجری برنامه معرفی می کرد پس از تبریک از من خواست تا برای راهنمایی بیشتر با نحوه دریافت جایزه با همکاران دیگرش صحبت کنم؛ مجری تاکید کرد که فقط 10 دقیقه مهلت دارم تا با دادن شماره حساب جایزه ام را دریافت کنم .

بعد از خداحافظی مجری، آقایی شماره حسابم را خواست و گفت اگر شماره حساب از بانک ملی دارید دو، سه دقیقه ای کارتان راه می افتد و سه و نیم میلیون پول به حسابتان واریز می شود و من که چون حسابی در بانک ملی نداشتم شماره کارت بانک انصار و مهر را دادم، آقای پشت خط گفت که چون حسابتان ملی نیست سریع خودت را به اولین خودپرداز برسان تا برای دریافت جایزه راهنمایی ات کنم و گرنه قرعه کشی تمدید می شود و به نفر دیگری جایزه داده می شود.

با سرعت خودم را به اولین خودپرداز رساندم در حالی که هر لحظه با شماره های 71...091939 و 81...0214452 تماس می گرفتند و از زمان رسیدن من به خودپرداز می پرسیدند.

در حالی که گوشی دستم بود به اولین خودپرداز رسیدم آقایی که داشت مرا راهنمایی می کرد از من خواست تا کارت را داخل خودپرداز قرار بدهم و موجودی بگیرم و حتما رمز دومم را هم تغییر دهم، البته رمزی را هم به من پیشنهاد کرد در ادامه از من خواست تا موجودی را برایش بخوانم.

موجودی را که برایش خواندم انگار با شنیدن موجودی 6هزار تومانی من شوکه شد و لحنش تغییر کرد و گفت متاسفانه به دلیل وجود یک سری اختلالات در سیستم الکترونیکی این بانک قادر به ارسال پول نیستیم لطفا کارت مهرتان را امتحان کنید.

از قضای روزگار کارت موسسه مهر من خانه جا مانده بود، گفتم کارت مهرم همرام نیست، اگر می خواهید از کارمندان داخل بانک کمک بگیرم و شماره حسابم را بپرسم تا شما پول را به حساب مهرم واریز کنید؟

راهنما با تغییر لحن جواب داد به اطراف نگاه کنید و ببینید اگه مغازه ای بازه رمز دوم کارتش را بگیر تا به صورت آنی برایتان واریز کنم.

این را که گفت شک کردم چرا رمز دوم یک آدم ناشناس را از من می خواهد و نمی گذارد از کارمندان بانک کمک بگیرم برای همین گفتم هیچ مغازه ای این دور و بر نیست می خواهید برم داخل بانک؟!

این دفعه لحن آقای راهنما عصبانی تر شد و ادامه داد یک ساعته مارو علاف کردین و حالا میگین برم از کارمندان بانک برای انتقال پول کمک بگیرم و بعد گوشی را قطع کرد!

سریع رمز کارتم رو عوض کردم و با فکری آشفته به خانه برگشتم الان چند روزه که به دو شماره ای که با من تماس می گرفتند زنگ می زنم اما هیچ یک جواب نمی دهند.

الان که فکر می کنم می بینم خدا چقدر دوستم داشته که کارت موسسه مهرم همرام نبوده و گرنه تمام پس انداز چندین ساله ام بر باد می رفت؛ خدا می داند که همان روز چقدر از مردم کلاهبرداری کردند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد