سرویس: پارس آباد
کد خبر: 29184
|
20:55 - 1393/05/14
نسخه چاپی

تجمع ساكنان مسکن مهر مقابل فرمانداري پارس آباد

تجمع ساكنان مسکن مهر مقابل فرمانداري پارس آباد
ساكنان مسکن مهر پارس آباد با حضور در جلوي درب فرمانداري به افزايش قيمت مسکن مهر این شهرستان اعتراض کردند.

به گزارشسبلانهبه نقل ازآران مغان؛ با مطرح شدن طرح مسکن مهر در دولت نهم و ثبت نام متقاضیان این نوع مسکن در استان ها و شهرهای مختلف کشور در هر شهری مطابق با جمعیت، اصول و مبانی شهر و شهرسازی، مجوز ساخت تعداد معینی از این مساکن داده شد.

در شهرستان پارس آباد نیز با بررسی های به عمل آمده توسط مسئولین استاني و شهرستاني مصوب شد تا با توجه به متراژ زمین در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح، 2500 واحد از این نوع مسکن در قالب پروژه مهر احداث شود.

طبق تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های دولت وقت، طرح مسکن مهر برای کاهش هزینه ساخت مسکن افراد کم درآمد اجرا شد و با حذف قیمت زمین از هزینه ساخت و ساز به نفع مسکن‌دار، مقرر شد اقشار کم‌درآمد به صورت اجاره 99 ساله صاحب مسکن شوند که علاقه‌مندان به عضویت در این تعاونی‌ها را امیدوار کرد با اندک آورده‌ای در مدت زمان کوتاه صاحب سرپناه خواهند شد.

در این راستا در شهرستان پارس آباد نیز بر اساس آنچه در رسانه‌ها منتشر شد، پروژه مسکن مهر نيز از سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرد. و سرانجام در ارديبهشت ماه 92 و با حضور علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت دهم، فاز اول مسکن مهر پارس‌آباد به تعداد یک هزار و ۲۲۲ واحد در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار به بهره‌برداری رسید و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

پروژه مسکن مهر و واگذاري آن به اقشار كم درآمد جامعه که دولت سابق از آن به عنوان یکی از افتخاراتش یاد می‌کرد هر چند در برخی از مناطق نتایج مفیدی داشت. اما در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌های کشور، دارای کمبودهای گوناگون بوده و خلف وعده‌های متعدد در زمینه کیفیت و تکمیل آن و افزايش قيمت باعث اعتراض متقاضیان و ساکنان آن شده است. بطوري كه امروز دامنه اعتراضات آن به شهرستان پارس آباد نيز كشيده شد و بيش از 50 نفر از ساكنان اين مساكن با حضور در جلوي درب فرمانداري با تنظیم نامه اعتراض آمیز گلایه های خود را نسبت به افزایش قیمت مسکن مهر اعلام کردند.

يكي از معترضان حاضر در اين تجمع گفت: دیگر از انتظار و هزینه نمودن برای واحدها خسته شده ایم، برای ما که دارایی چندانی نداریم و و کسب درآمدمان اندک است، پرداخت افزایش قیمتها بسیار سخت است.

وی افزود: طرحی که برای اقشار کم درآمد در نظر گرفته شده بود و می‌بایست ماهانه به صورت ساده 328 هزار تومان و به شیوه پلکانی ماهی 245 هزار تومان و با باز پرداخت 20 ساله پرداخت شود ولی به علت پنج سال کم کاری پیمانکار اکنون اعضا باید این وام را 15 ساله و ماهانه نيز بالاي 400 هزار تومان اقساط پرداخت کنند.

یکی دیگر از معترضان نيز بيان كرد: کیفیت پایین واحدهای مسکونی ساخته شده به حدی است که هنوز از عمر این واحدها چیزی نگذشته، ولی به راحتی می‌توان وجود رطوبت در ساختمان را مشاهده کرد.

وي ادامه داد: مشکلات مسکن مهر در پارس آباد به حدی فراوان و درد‌آور است که اگر می‌دانستم، خانه‌دار شدن به این وضع خواهد بود ترجیح می‌دادم مستأجر بمانم.

يكي ديگر از معترضان نيز اظهار داشت: تمام کسانی که در مسكن مهر ساكن هستند از اقشار کم درآمد و نیازمند به خانه بوده که از تمام زندگی خود مایه گذاشته و با پول وام ازدواج و حتي فروش طلاهاي همسرانشان موفق شدند تا سرمايه اي جور كرده و به اين مساكن نقل مكان كنند و درست نيست كه پيمانكار اين پروژ ها نسبت به افزايش نجومي آن كنند.

حال سئوال اينجاست كه مردم ضعیف جامعه که به حرف رئیس‌جمهور دولت نهم و دهم اعتماد کرده و از سوی دیگر تصور کامل داشتند که پیمانکاران مسکن مهر نیز همواره به فکر مردم هستند به این در و آن در زدند و از هر جایی که توانستند آورده‌های خودشان را از سال 89 در اختیار مجری قرار دادند در سالی که بررسی روند قیمت سکه طرح قدیم نشان می‌دهد که این سکه سال 89 را با قیمتی حدود 286 هزار تومان آغاز کرد و اسفند ماه آن سال را با قیمت 435 هزار تومان به پایان رساند و امروز هنگام انتشار این مطلب همان سکه 953 هزار تومان است. آیا مجریان این تفاوت‌ها را هم حساب کردند؟ آیا نباید وجدان خود را قاضی کنند که این هم تفاوت آورده مردم است و اگر قیمت‌ها افزایش داشته است آورده آن‌ها نیز در طول این سالیان در اختیار آن‌ها بوده است که علی‌رغم کاهش سکه در ماه‌های اخیر اگر آن‌ها همان پول را سکه می‌خریدند امروز حدود دو برابر شده بود.

* گزارش از مرتضي بري

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد