سرویس: سیاسی
کد خبر: 38883
|
09:51 - 1394/02/06
نسخه چاپی

استقبال نمايندگان اردبيل از استاني شدن انتخابات مجلس

استقبال نمايندگان اردبيل از استاني شدن انتخابات مجلس
سه نماينده مردم حوزه انتخابيه اردبيل، نير، نمين و سرعين از طرح استاني شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي حمايت كردند.

به گزارشخبرنگار، كمال الدين پيرموذن از جمله دلايل موافقت با طرح استاني شدن انتخابات را تمرکز نمایندگان به امور ملی و پرهیز از درگیر شدن در مسائل جزئی با تاکید بر مسئولیت ملی، محلی نمایندگان دانست.

 

وی معتقد است: استانی شدن انتخابات مجلس بی‌تردید به غنای مجلس و افزایش سطح مجلس منجر شده و در نهایت تامین منافع ملک و ملت رشید ایران اسلامی را رقم می‌زند.

 

جایگزین کردن برنامه‌محوری به جای شخص‌محوری، ارتقای سطح کیفی و افزایش کارآیی مجلس از طریق ایجاد امکان انتخاب داوطلبان شاخص‌تر و با صلاحیت‌های بر‌تر، متمایل کردن انتخاب کنندگان و انتخاب‌شوندگان به سمت ایجاد نظام انتخاباتی متناسب با ساختارهای سیاسی و حقوقی ایران از دیگر مزایای استانی شدن انتخابات مجلس به باور نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین هستند.

 

 این نماینده مردم اردبیل، نیر نمین و سرعین حذف رقابت‌های شدید و اختلاف‌برانگیز قومی و قبیله‌ای و تقویت همبستگی ملی، کاهش تعداد داوطلبان و هزینه‌های اجرایی انتخابات، افزایش میزان و تسهیل امکان مشارکت عمومی شهروندان در اعمال حق تعیین سرنوشت، عادلانه شدن نظام انتخاباتی و ایجاد فرصت‌های برابر برای آحاد افراد ملت، کنترل تخلفاتی نظیر خرید رأی در برخی مناطق و بالاخره تقویت فرهنگ تحزب را دیگر مزایای طرح استانی شدن انتخابات مجلس برشمرد.

 

مصطفی افضلی‌فرد ديگر نماينده مردم اردبيل در مجلس شوراي اسلامي هم دليل حمايت خود از اين طرح را اين‌گونه اعلام كرد كه با طرح استاني شدن انتخابات، برخی مسائل قومی و قبیله‌ای که شأن و جایگاه مجلس را زیر‌سئوال می‌برد، مرتفع خواهد شد.

 

به باور نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با استانی شدن انتخابات و گرفتن آرای قابل قبول، شرايط جهت ارتقای جایگاه مجلس فراهم مي شود و طی اين فرآیند شایسته‌ترین افراد به مجلس را یافته كه بي ترديد در آن شرايط، اثرات منفي قومی و قبیله‌ای در انتخابات به حداقل كاهش مي يابد.ضمناً در اين شيوه مشاركت مردم نيز افزايش خواهد يافت.

 

منصور حقیقت‌پور هم با اشاره به اين كه طرح استانی شدن انتخابات مجلس محاسن و معایبی دارد گفت: به طور كلي ثمرات اين به نفع همه است چرا که به ارتقاي وزن مجلس و گزينش افراد شایسته منجر مي شود.

 

وی خاطرنشان كرد: مجلس شورای اسلامی باید محل حضور نخبگان و شایستگان به دور از هرگونه نگرش قومی، قبیله‌ای و منطقه باشد و مجلس بیشتر از آنکه به فکر مسائل کوچک و منطقه‌ای باشد باید در عرصه قانونگذاری و نقش‌آفرینی در عرصه‌های تاثیر‌گذار بتواند نقش‌آفرینی کند.

 

طرح استانی شدن انتخابات مجلس در حالی در جمع بهارستانی ها در حال بررسی است که  براساس اخبار منتشر شده در رسانه ها سه نماینده مرکز استان اردبیل با این طرح موافق و چهار نماینده شهرستان های استان نظر خود را در این خصوص اعلام نکرده اند.

  انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد