سرویس: گرمی
کد خبر: 40512
|
09:00 - 1394/03/31
نسخه چاپی

وعده‌ای که به ثمر ننشست

شب‌های امیرکندی همچنان تاریک/ 518 روز از آغاز پروژه گذشت

شب‌های امیرکندی همچنان تاریک/ 518 روز از آغاز پروژه گذشت
با گذشت 518 روز از آغاز پروژه سیستم روشنایی محور برزند - امیرکندی، عابران این مسیر همچنان منتظر هستند شب‌های خاموش این مسیر به روشنایی تبدیل شود.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازسیفار، با آغاز عملیات اجرایی جاده جدید گرمی - اردبیل در سال 79 و حذف گردنه لنگان، مردم این شهرستان دل خود را برای بهره‌مندی از یک جاده ایمن خوش کردند.

این جاده پس از هفت سال در شهریورماه سال 86 با حضور وزیر راه و ترابری وقت و مسئولین استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

محمد رحمتی، وزیر راه و ترابری در مراسم بهره‌برداری اعتبار هزینه شده برای این پروژه را 107 میلیارد ریال و طول آن را 44 کیلومتر اعلام کرد.

به گفته وی در اجرای این طرح ۱۰۶ دستگاه ابنیه فنی و سه دستگاه پل بزرگ ساخته شده و علاوه بر ارتباط دهی ۲۰ روستای واقع شده در مسیر موجب تسهیل و ایمنی در رفت و آمد منطقه مغان شد.

ناصر نصیری، نماینده وقت مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به کوتاه بودن مسیر جاده گردنه لنگان به مرکز استان خواستار حفظ و احیای جاده این گردنه شد.

اما با گذشت چندین سال از افتتاح این پروژه که مسئولین بر تسهیل و ایمنی در رفت و آمد تاکید داشتند؛ متاسفانه گزینه "ایمنی" آن چنان عملی نشد و جاده به قتلگاه تبدیل شده است.

بیست و هشتم دی‌ماه سال 92 با هدف ایمن بخشیدن به جاده جدید گرمی - اردبیل در محور برزند - امیرکندی، کلنگ عملیات اجرایی سیستم روشنایی به زمین زده شد.

علی دشتی، رئیس وقت اداره راه و شهرسازی گرمی در این مراسم  با اعلام اینکه قطعه اول این پروژه در ۳ کیلومتر از مجموع 11 کیلومتر مطالعه شده این محور تحویل پیمانکار داده شده است که عملیات نصب سیستم روشنایی آن  تا عید نوروز امسال به پایان خواهد رسید.

حجت الاسلام میرقسمت موسوی‌اصل نماینده مردم مغان در مجلس شورای اسلامی و محمود علائی، فرماندارشهرستان مغان هم هر کدام در سخنانی جداگانه نیز با اشاره به ترافیک بالا و وجود مناطق مسکونی در حاشیه این مسیر، تصریح کردند: تامین روشنایی این قطعه، کاهش تصادفات، تسهیل ترافیک و تسهیل در تردد عابران پیاده را به دنبال خواهد داشت.

محمود علائی، اسفندماه سال 92 در جریان بازدید از مراحل اجرای پروژه سیستم روشنایی مسیر برزند – امیرکندی، اظهار کرد: فاز اول این پروژه با اجرای مراحل کابل‌‌کشی، کانال‌کشی و تیرگذاری پروژه به طول سه کیلومتر به اتمام رسیده و تا چهارشنبه آخر سال به بهره‌برداری می‌رسد.

علی دشتی، رئیس وقت اداره راه و شهرسازی گرمی نیز در این بازدید با بیان اینکه مدت زمان اجرای فاز اول پروژه شش ماه بود که در طول 45 روز این پروژه به اتمام رسیده است؛ گفت: برای اجرای فاز اول این پروژه سه میلیارد ریال هزینه شده است.

اما این پروژه‌ که قرار بود فاز اول آن تا چهارشنبه آخر سال 92 به بهره‌برداری برسد امروز در پیچ و خم هایی قرار دارد که هیچ‌کس در مورد آن سخن نمی‌گوید!

حدود 518 روز از آغاز این پروژه می‌گذرد که متاسفانه تیرهای چراغ برق بدون چراغ مانده و عابران منتظر هستند شب‌های خاموش این مسیر به روشنایی تبدیل شود.

مسئولین ذی‌ربط علت تاخیر در افتتاح این پروژه را عدم تخصیص اعتبار برای نیرورسانی به پروژه عنوان می‌کنند.

حال یک سوال؛

آیا با گذشت 17 ماه از آغاز عملیات این پروژه مهم، هیچ اعتباری به شهرستان سرازیر نشده است؟

جاده جدید محور امیر کندی–برزند گرمی از مهم‌ترین و پرترددترین محورهای استان به شمار می‌رود که نقش موثری در ترانزیت شمال استان به مرکز ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد