سرویس: پارس آباد
کد خبر: 45009
|
09:10 - 1394/07/23
نسخه چاپی

استقبال سرد شهروندان ازنمایشگاه‌ کتاب پارس‌آباد+عكس

استقبال سرد شهروندان ازنمایشگاه‌ کتاب پارس‌آباد+عكس
نمایشگاه کتاب در شهرستان پارس آباد در حالی روزهای پایانی خود را سپری می کند که براساس گفته مسئول برگزاري اين نمايشگاه استقبال مطلوبی از آن نشده است.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازآران مغان، هشتم مهرماه جاری بود که نمایشگاه کتاب در پارس آباد به درخواست قبلی انتشارات سعید نوین قم و با هماهنگی، مجوز و حمایت اداره ارشاد اسلامی این شهرستان و همچنین شورای شهر و شهرداری و با حضور جمعی از مسئولان منطقه در محل سینما انقلاب گشایش یافت.

 

در این نمایشگاه حدود ۷۰۰ عنوان کتاب از کتاب های کمک درسی گرفته تا کتب عمومی، علمی و تخصصی، رمان ، مذهبی و دانشگاهی با تخفیف ۲۰ الي۵۰ درصد تخفيف عرضه می شود.

 

نعمتی، مسئول برگزاری اين نمایشگاه در اين باره گفت: تا کنون که حدود دو هفته از زمان برگزاری نمایشگاه می گذرد متاسفانه استقبال سردی از این نمایشگاه به عمل آمده است و حضور مردم چشمگیر نبوده است و اگر به همین ترتیب ادامه داشته باشد احتمالا تا پایان ماه جاری نمایشگاه به کار خود پایان دهد.

 

وي در پاسخ به این سوال که چرا کتابهای تخصصی و دانشگاهی در نمایشگاه عرضه نمی شود، افزود: به دلیل قیمت بالای این کتابها و عدم حمایت مسئولین برای خرید آن، این امکان برای ما مهیا نشد و در صورتی که مسئولین حمایت کنند و در هزینه ها ما را یاری کنند قطعا این کتابها نیز به جمع سایر کتابها افزوده می شود.

 

نعمتي اظهار داشت: از مسئولین درخواست کردیم تا زمینه برپایی نمایشگاه را جهت عرضه کتاب در مدارس و مراکز آموزشی نیز فراهم کنند اما تا كنون پاسخی از سوی آنان دریافت نکرده ایم.

 

این نمایشگاه در دو بخش اختصاصی مربوط به کتب دانشگاهی و بخش عمومی نظیر کتب مذهبی، کودک، علوم انسانی، اطلاعات عمومی و کتب کمک درسی با هدف پاسخگویی به نیازهای علمی و فرهنگی مردم شهرستان پارس آباد تهیه و تدارک دیده شده است.

 

برخی ها زمان نامناسب برگزاری نمایشگاه و برخی دیگر نداشتن قدرت خرید مردم را علت کم رونقی این نمایشگاه می دانند.

 

مسئول اين نمایشگاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مراجعان بیشتر به دنبال چه نوع آثاری هستند، مي گويد: کتابهای رمان و داستان‌های خارجی متقاضی بیشتری دارد و کتب علمی و تحقیقی متقاضیان کمتری دارد.

 

وجود این مشکلات در حالی است که برگزاری اینگونه نمایشگاهها در ترویج و توسعه سرانه مطالعه موثر است و متولیان باید برای رفع مشکلات فرارو و برگزاری مطلوب آن در دوره های بعدی تلاش بیشتری کنند چراکه گسترش فرهنگ کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه های کتاب از جمله راهکارهاست و باید از فعالان این حوزه نیز حمایت بیشتری صورت گیرد.

 

نعمتي بيان كرد: گرچه مهلت نمایشگاه تا پایان ماه جاری تعیین شده ولی در صورت استقبال مناسب از سوی مردم در طول مدت زمان باقی مانده زمان آن تمدید خواهد شد.

 

اطلاع رسانی ضعیف و کم توجهی به تبلیغات، نبود جذابیت کافی در کتابهای عرضه شده، کمبود و عدم وجود کتابهای متنوع از جمله مشکلات این دوره نمایشگاه است که این مشکلات باید برای برگزاری مطلوب تر آن در دوره های بعدی رفع شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد