سرویس: پارس آباد
کد خبر: 47126
|
09:40 - 1394/09/17
نسخه چاپی

نبود پزشك متخصص صداي امام جمعه پارس‌آباد را در آورد؛

نوبت سونوگرافی و صف طولانی پارس‌آبادی‎ها +عكس

نوبت سونوگرافی و صف طولانی پارس‌آبادی‎ها +عكس
نوبت‌دهی طولانی، ماندن ساعتها در صف انتظار و نبود پزشک زن در رشته تخصصي سونوگرافی داد مردم شهرستان مرزی پارس آباد را درآورده است.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازآران مغان، شهرستان پارس آبادمغان با بیش از 200 هزار نفر جمعیت در حاليبا داشتن 4 مركزسونوگرافي به مردم خدمت رساني مي كند، كهاين روزهابعلت ازديادبيمارانوماندن ساعتهاو حتي روزهادر صف طولاني انتظارسونوگرافي ها، اين تعداد نيز جوابگويبيماراننبودهو در واقع به يكمعضلجدي در بين مردم تبديل شده است.

 

این شهرستان به دلیل دارا بودن موقعیت ارتباطی و مواصلاتی نزدیک با شهرهایی همچون بیله سوار، اصلاندوز، اسلام آباد، تازه كند و ... به عنوان یکی از شهرهای مهم تردد مسافران و اتباع جمهوری آذربایجان نيز محسوب می شود که این امر خود توجه ویژه به ارائه خدمات پزشکی و درمانی در این شهرستان را بیش از پیش روشن می کند.

 

از شلوغي سونوگرافي ها كه بگذريم، نبود پزشک زن در رشته تخصصي سونوگرافی در شهرستان پارس آباد نيز به يك چالش جدي تبديل شده و موجب آن شده تا بانوان برای درمان مجبور شوند به پزشکان مرد مراجعه کنند؛ اگرچه مردان نیز برای انجام برخی آزمایشات به سونوگرافی مراجعه می کنند اما بيشتر استفاده کنندگان از این خدمات پزشکی را زنان تشکیل می دهند.

 

اين در حالي است كه نبود پزشک زن در رشته تخصصی سونوگرافی صداي امام جمعه پارس آباد را هم بلند كرده به گونه اي كه وي در خطبه هاي نماز جمعه اين شهرستان با انتقاد از اين موضوع، از مسئولان شبکه بهداشت و درمان خواست تا نسبت به حل این مشکل اقدام کنند تا فضای خدمات‌رسانی مناسبی برای بانوان این منطقه فراهم آید.

 

به گفته يكي از بانوان پارس آبادي مراجعه كننده به سونوگرافي، انجام سونوگرافی از ناحیه سینه توسط متخصص مرد برای اغلب بانوان قابل قبول نیست و انتظار می رود شبکه بهداشت و درمان پارس آباد برای رفع این مشکل چاره اندیشی و زمینه رفاه بیماران را فراهم کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد