سرویس: پارس آباد
کد خبر: 47209
|
14:40 - 1394/09/19
نسخه چاپی

کمپین مردمی "محکومیت دولت آذربایجان" در مغان راه اندازی شد+تصاویر

 کمپین مردمی "محکومیت دولت آذربایجان" در مغان راه اندازی شد+تصاویر
در پی شهادت تعدادی از مردم شیعه نارداران توسط پلیس آذربایجان، مردم منطقه مرزی مغان با تشکیل کمپینی این اقدام دولت باکو را محکوم کردند.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازآران مغان، اهالی متدین منطقه مرزی مغان صبح امروز در حاشیه عزاداری سالروز رحلت جانگداز حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع)، با تشکیل کمپینی عمل وقيحانه و به دور از انسانيت حكومت آذربايجان در سركوب مردم شيعه نارداران باکو را محکوم کرده و ضمن قرائت بیانیه ای، خواستار رسیدگی مجامع حقوق بشری به این موضوع شدند.

 

در این کمپین که دانشگاههای آزاد، پیام نور، جامع علمی کاربردی خانه کارگر، اساتید و دانشجویان شهرهای پارس آباد، بیله سوار و گرمی، تشکلهای دانشجویی و انجمن های دانش آموزی، بسیج دانشجویی و دانش آموزی و ... نیز حضور داشتند، حاضران با حمل پلاکاردهایی با عنوان "تحریم منطقه نارداران کشور آذرباجان را به شدت محکوم می کنیم" ، "توهین فاضل مصطفی اف (نماینده ملی آذربایجان) به شیعیان و عزاداران حسینی نارداران را محکوم می کنیم" ، "توهین پلیس به مقدسات اسلام محکوم است" ، "به شهادت رساندن شیعیان نارداران را محکوم می کنیم" ، "فاضل مصطفی اف نسخه عروسکی و مفتضخانه توهین به مقدسات اسلام و مردم مسلمان آذربایجان است" ، "حمله وحشیانه پلیس آذربایجان به قلب دینداران و شیعیان آن کشور را محکوم می کنیم" این اقدام ناشایست دولت آذربایجان را محکوم کرده و از تمام نهادهای حقوق بشر جهانی خواستار رسیدگی به رفتار دولت باکو در خصوص تضیع حقوق مردم و به شهادت رساندن شیعیان نارداران شدند.

 

به گزارش آران مغان، علاوه بر راه اندازی کمپین مردمی در مغان، عزاداران اهل بیت و عصمت طهارت (ع) در این منطقه مرزی باتشکیل زنجیره انسانیحمایت خود را از مردم شیعه نشین ناراداران اعلام کرده بودند.

 

در این كمپين "حامد علامتی" دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور نیز حضور داشت.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد