سرویس: سیاسی
کد خبر: 49154
|
09:45 - 1394/11/12
نسخه چاپی

گزارش‌ سبلانه از رد صلاحیت شدگانی‌ که می‎گویند صلاحیتشان تایید شفاهی‌ شده؛

کاندیداهای برزخی چگونه فعالیت می کنند؟

کاندیداهای برزخی چگونه فعالیت می کنند؟
کمتر از یک ماه به انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقی مانده است و در این فرصت، کاندیداها در تکاپوی اجرای برنامه هایی هستند که از مدتها قبل برنامه ریزی کرده اند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی، کمتر از یک ماه به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی زمان باقی مانده است، در این فرصت اندک کاندیداها و حامیان آنها در تکاپوی اجرای برنامه هایی هستند که از مدتها قبل برنامه ریزی کرده اند.

فعالیت های تبلیغی که این روزها فشرده تر از قبل در حال اجرایی شدن است و کاندیداها در تلاش هستند تا از کمترین امکانات و کوتاه ترین زمان ها، حداکثر استفاده را ببرند، تا مبادا بعد از پایان رای گیری و شمارش آرا، افسوس فرصت از دست رفته را بخورند.

اما در بهبوهه این فعالیت ها " رد صلاحیت"  سدی بود در مقابل برخی از کاندیداها؛ کاندیداهایی که با توپ پر وارد گود انتخاباتی شده بودند.

حال با این شرایط تنها روزنه امید برای رد صلاحیت شدگان، مدت تعیین شده برای اعتراض به آرای شورای نگهبان بود تا شاید تجدید نظری در این شورا صورت گیرد و با تایید صلاحیتشان دوباره به کورس رقابت انتخاباتی بازگردند و با جدیت فعالیت های خود را آغاز کنند.

اما در این میان، مدت زمان رسیدگی شورا به اعتراض کاندیداها، فرار حامیانی را به دنبال داشت که قبل از اعلام صلاحیت ها، مالی و حتی جانی خود را طرفدار کاندیدای رد صلاحیت شده اعلام می کردند.

حامیانی که انگار "سیاست" را بر رفاقت ترجیح دادند؛ البته در این میان هستند افرادی که تا آخرین لحظه منتظر آرای شورای نگهبان اند تا به حمایت از کاندیدای مورد نظر خود بپردازند.

حال در این میان، کاندیداهای برزخی از هر راهی استفاده می کنند تا مبادا دوستان و حامیان خود را از دست بدهند و البته هریک، راههای مختلفی را به کار میگیرند.

برخی از کاندیداها این روزها با خوشحالی از پایتخت به حوزه انتخاباتی شان برگشته اند و تایید صلاحیت شدنشان بعد از اعتراض را، جشن گرفته اند و البته برای محکم کاری گوسفندانی را نیز قربانی کرده اند.

در مقابل برخی کاندیداهای رد صلاحیت شده، روال عادی فعالیت انتخاباتی شان را از همان ابتدا ادامه داده اند به طوریکه انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته است و ادعا می کنند که در همان روز اول بعد از اعتراض به رد صلاحیتشان، تاییدیه گرفته اند.

البته این کاندیداها انگار نیابتی، افرادی را برای پیگیری کارشان در تهران دارند تا جو زیادی برای آنها ایجاد نشود تا بتوانند به راحتی به تبلیغات خود ادامه دهند که در نهایت اگر تایید صلاحیت شدند نه تنها چیزی را از دست نداده اند بلکه از قافله رقبا نیز عقب نیفتاده اند و اگر رد صلاحیتشان به قوت خود باقی ماند باز چیزی را از دست نداده اند و تنها، حامیانی را چند روز دور خود جمع کرده اند و وقت و فرصتشان را گرفته اند که شاید آنهم برایش مهم نباشد.

حال در این میان گروه دیگری هستند که اظهار نظر جالبی دارند به طوریکه ادعا می کنند که تایید صلاحیت شفاهی خود را از شورای نگهبان گرفته اند و مراجع رسیدگی کننده به آنها گفته که به تبلیغ خود بپردازند تا به صورت کتبی برگه تایید صلاحیت را به شما ارسال کنیم.

در این میان کاندیداهای دیگری نیز هستند که نه می توانند ظاهرسازی کنند و از تایید صلاحیتشان بگویند و نه کار دیگری انجام دهند و تنها منتظر نظر مکتوب شورای رسیدگی کننده به اعتراض های رد صلاحیتی هستند، که البته تعداد این کاندیداها هم بسیار کم است.

اما در این برهه زمانی تنها چیزی که به طور قطع و یقین بر همگان واضح و مشخص است اینکه شورای نگهبان تاییدیه هیچ یک از کاندیداهایی که به رد صلاحیتشان اعتراض کرده اند را نداده است و شاید در این میان فعالیت ها و حواشی ایجاد شده از سوی کاندیداهای رد صلاحیت شده، حکایتی همچون دم خروس و قسم حضرت عباسی را تداعی می کند.

 

انتهای پیام/م

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد