سرویس: بیله سوار
کد خبر: 50826
|
10:04 - 1394/12/26
نسخه چاپی

بررسی مشکلات بیله سوار در آستانه نوروز؛

حال صنعت گردشگری در دیار مرزداران مغان خوب نیست

حال صنعت گردشگری در دیار مرزداران مغان خوب نیست
اهمیت بحث پذیرایی از میهمانان نوروزی و جذب گردشگر به شهرستان با توجه به پتانسیل های خدادادی و تمهیدات مسئولان بر کسی پوشیده نیست.

به گزارشبه نقل از مغان امروز،عید نوروز به زودی فرا می‌رسد و در این بین خانواده های زیادی به فکر خانه تکانی و آماده کردن منزل خود برای پذیرایی از مهمانان هستند، اما موضوع مهم دیگری که در این روزها شهرداری ها را به تکاپو انداخته بحث زیباسازی شهر برای پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

 

شهرستان بیله سوار هم از این قضیه مستثنی نیست و برای این منظور شهرداری ها اقداماتی را انجام داده اند. حال سوال اینجاست که این اقدامات که اغلب مقطعی و بدون چشم انداز بلند مدت هستند، آیا دوای درد شهرستان هستند یا خیر؟

 

برای پاسخگویی به این سوال بایستی شهرستان را با شهرهای دیگر مقایسه کرد. اغلب اوقات پیش می‌آید که در ایام نوروز خانواده ها و حتی خود ما حداقل یک سفر برون شهری برویم؛ در این سفرهای برون شهری می‌توان مقایسه های خوبی بین شهرمان بیله سوار و دیگر شهرها داشت و کاستی ها و فزونی ها را دید.

 

قبل از پرداختن به مسائل و معضلات بایستی خاطرنشان شد که اهمیت بحث پذیرایی از میهمانان نوروزی و جذب گردشگر به شهرستان با توجه به پتانسیل های خدادادی و تمهیدات مسئولان بر کسی پوشیده نیست. البته در این باره مسئولان بیله‌سوار در جلسات متعدد ستاد تسهیلات نوروزی به این نکته مهم اشاره و بر لزوم برنامه ریزی برای مسافران نوروزی تأکید کرده اند.

 

اما بخشی از مشکلات و معضلاتی که می‌توان به آنها پرداخت بدین شرح هستند:

 

• عدم وجود یا کمبود تابلوها و بروشورهای معرفی شهرستان بیله سوار به مسافران نوروزی

 

با توجه به اینکه گردشگران و مسافران نوروزی که یا به خاطر بازارچه مرزی بیله سوار و یا به خاطر زیبایی ها و آثار طبیعی و تاریخی بیله سوار و یا دید و بازدید و ... «برای اولین بار» به این شهرستان می‌آیند، چه خوب است که با یک تابلو زیبا و یا بروشوری که بین آنها توزیع می‌شود، با جاذبه های گردشگری، تاریخچه و ... شهرستان بیله سوار آشنا شوند.

 

با این کار هم تبلیغی از شهرستان در جیب هموطنان غیرشهرستانی است و هم وجهه خوب شهرمان را نیز حفظ کرده ایم.

 

• دومین نکته حائز اهمیت «عدم وجود مسافرخانه های شیک در شهرستان» است؛ شاید یکی از عمده دلایلی که توریست های دیگر شهرها تمایلی برای آمدن به بیله سوار ندارد، بحث همین مسافرخانه های با امکانات مناسب است که در بیله سوار وجود ندارد. اسکان یکی از مهمترین دغدغه های مسافران خصوصاً خانواده ها برای ورود و سفر به یک شهرستان است.

 

• مسئله دیگری که شاید مهمترین لازمه جذب گردشگر به شهرستان بیله سوار است بحث آسفالت خیابان های داخل شهر و جاده های مواصلاتی است که نگران کننده و به هیچ وجه شایسته شهرستان بیله سوار نیست منطقه ای که قدمتش بیش از4هزار سال است و مناطق گردشگری و تاریخی آن زبانزد عام و خاص است.

 

امیدواریم با تمهیدات مدبرانه و بلند مدت مسئولان، شهرستانی زیبا و پذیرای مهمانان نوروزی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد