سرویس: مذهبی
کد خبر: 53556
|
09:17 - 1395/03/23
نسخه چاپی

رمضان در بیله سوار چگونه می گذرد؟+تصاویر

رمضان در بیله سوار چگونه می گذرد؟+تصاویر
همه ساله با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان تعدادی از فعالان مذهبی و جوانان شهرستان و با حضور برخی از مسئولان با تدارک برنامه های متنوعی به استقبال این ماه بزرگ می روند.

به گزارشبه نقل از  صبح مغان، همه ساله با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان تعدادی از فعالان مذهبی و جوانان شهرستان و با حضور برخی از مسئولان با تدارک برنامه های متنوعی به استقبال این ماه بزرگ می روند.

 

در این راستا جلسه ستاد قرار گاه فرهنگی درشهرستان مرزی بیله سوار با حضور مسئولان فرهنگی برگزار شد و ماحصل این جلسه نیز اجرای برنامه های متنوع در ماه رمضان بود.

 

 

برنامه هایی از قبیل مراسم جز خوانی قران کریم در طول ایام ماه مبارک، سخنرانی با حضور عالمان دینی مستقر در شهرستان، پخش نذری و احسان، برگزاری مجالس انس با قران و دعوت از قاریان برتر استانی و کشوری و ... که موجب شور وشوق بین جوانان و مردم در این شهرستان شده است.

 

یکی از اصلی ترین برنامه ها در طول ایام ماه مبارک رمضان مراسم جزخوانی قران کریم است که هر روز یک جز از قران تلاوت می شود و این برنامه در بیشتر مساجد شهرستان از جمله مساجد جامع بیله سوار و جعفراباد پرشور تر از گذشته برگزار می شود.

 

 

همچنین در طول این ایام معنوی بیشتر مساجد با حضور عالمان دینی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و مومنان با استماع وعظ و نصایح روح و جان خود را سیقل می دهند.

 

حجت‌الاسلام قیاسی امام جمعه بیله‌سوار در یکی از شب های ماه مبارک رمضان به روزه دارن بیله سواری گفت: از نظر خداوند این ماه بزرگ شمرده شده و همه اعمال در آن عبادت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید خود را آماده مهمانی خدا در ماه رمضان کرد، اظهار کرد: گفتن اذکار وارد شده و استغفار و درخواست توبه از کارهایی هست که مسلمانان دراین ماه باید انجام دهند.

 امام جمعه بیله سوار خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان خداوند این فرصت را به انسان داده است که با تفکر در اعمال و کردار گذشته خویش قبل از اینکه اعمال او را محاسبه کنند خود به محاسبه اعمال خویش بپردازد.

 

 

پخش نذری و احسان نیز یکی از عادات و رسوم اهالی شهرستان بیله سوار می باشد که در بیشتر مناسبت های مذهبی همچون ماه رمضان و ماه محرم برگزار می شود.

 

 

سفره هایی که توسط خیرین برای میهمانان روزه دار پهن می شود تا سنت حسنه احسان و نذری دادن در عمل برپا شود.

 

طرح ابتکاری کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) مسجد جامع بیله سوار برای جمع آوری نذورات مردمی نیز از برنامه های دیگر مسئولان در این ماه است.

 

مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه شهرستان بیله سوار با اعلام این خبر گفت: طرح ابتکاری کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) مسجد جامع بیله سوار برای جمع آوری نذورات مردمی و توزیع آن در شب های قدر می باشد.

 

 

همچنین به ابتکار مدیر و اعضای کانون فرهنگی هنری نینوا شهرستان بیله سوار در طرح ابتکاری اقدام به ارسال نامه از طرف مسجد به همسایگان محله آنها برای حضور در مراسم های معنوی کانون در ماه مبارک رمضان دعوت کردند.

 

 

گفتنی است با نزدیک شدن به شب های قدر برنامه های ویژه این شب ها نیز همزمان با سایر نقاط کشور اجرا خواهد شد که خبرها و تصاویر لیالی قدر در وقت خود در همین پایگاه خبری منتشر خواهد شد.

گزارش از بهروز پیری

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد