سرویس: بیله سوار
کد خبر: 53820
|
12:02 - 1395/03/30
نسخه چاپی

گزارش تشریحی-تصویری

پرداخت به موقع بهای گندم خواسته اصلی کشاورزان/ خرید گندم در بیله سوار و پارس آباد همچنان ادامه دارد

پرداخت به موقع بهای گندم خواسته اصلی کشاورزان/ خرید گندم در بیله سوار و پارس آباد همچنان ادامه دارد
پرداخت به موقع بهای گندم دغدغه اصلی کشاورزان منطقه مغان بوده و امید است مسئولان شهرستان های واقع در این منطقه بتواند در اسرع وقت به پرداخت بهای محصولات خرید شده بپردازند.

به گزارشبه نقل از صبح مغان، پس از گذشت سال زراعی رویایی برای کشاورزان منطقه مغان و بارش های فراوان باران در طول مدت کاشت و داشت محصولات کشاورزی و به وِیژه محصول استراتژیک گندم شاهد برداشت حداکثری این محصول از مزارع زیر کشت در شهرستانهای گرمی، بیله سوار،پارس آباد و اصلاندوز هستیم.

 

طبق اعلام مسئولان شهرستان بیله سوار در خصوص میزان برداشت محصول گندم پیش بینی شده بیش از 250 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان که به انبارغله استان مشهور است، برداشت شود.

 

 

مدير جهادكشاورزي پارس آباد نیز پیش بینی کرد امسال حدود 175هزار تن گندم آبی از مزارع بخش خصوصی و دولتی این شهرستان برداشت شود.

 

وي گفت: در سال زراعی جاری بیش از 32هزار هکتار از اراضی زراعی آبی این منطقه به زیر کشت گندم رفته است که به لحاظ نظارت خوب کارشناسان جهادکشاورزی و انجام به موقع و دقیق عملیات مربوط به کاشت، داشت و برداشت از سوی کشاورزان، وضعیت مزارع گندم این شهرستان مطلوب است.

 

اما با توجه به اعلام قبلی مسئولان در خصوص خرید تضمینی گندم و معرفی مراکز خرید گندم در این شهرستان ها در برخی از مراکز صف های خرید از حالت عادی خارج شده و بعضا شاهد ترافیک ماشین آلات حمل بار در جلوی این مراکز هستیم که موجب اختلال در عبور مرور شده است.

 

وقوع این مشکلات در چنین روزهایی از سال با توجه به برداشت گندم  اجتناب ناپذیر است اما می توان با برنامه ریزی دقیق و افزایش مراکز خرید مانع از تکرار آن در سال های آتی شد.

 

 

یکی از شهروندخبرنگاران فیلمی از مقابل دو جایگاه  از ده‌ها جایگاه خرید گندم و صف‌های طولانی مقابل آنها در منطقه پارس آباد مغان ارسال کرده است.

 

به گفته فرستنده، بی‌برنامگی و مشکل‌تراشی برخی مسئولین جایگاه‌های خرید باعث معطلی کشاورزان و رانندگان شده است.

 

 

با این حال پرداخت به موقع بهای گندم کشاورزان مغانی دغدغه اصلی بوده و امید است مسئولان شهرستان های واقع در این منطقه بتواند در اسرع وقت به پرداخت بهای محصولات خرید شده بپردازند.

 

یکی از کشاورزان بیله سواری به خبرنگار ما گفت: همه ساله پرداخت به موقع بهای محصولات به بحث اصلی این روزها تبدیل شده و همه کشاورزان انتظار دارند مزد زحمات انها بدون معطلی پرداخت شود.

پرداخت به موقع بهای گندم از سوی بانک ها با توجه به مهار و کنترل برخی حوادث همچون اتش سوزی توسط نیروهای امدادی و برنامه ریزی در جهت مقابله با آتش سوزی که سال گذشته منجر به وارد آوردن خسارت 10 میلیارد تومانی به کشاروزان شد مرحمی بر زخم سوخته کشاورزانی شود که سال گذشته را به سختی سپری کردند.

گزارش از بهروز پیری

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد