سرویس: پارس آباد
کد خبر: 55097
|
12:57 - 1395/04/29
نسخه چاپی

جولان مانتوهای عجیب از ویترین مغازه ها تا خیابان های شهر پارس آباد؟! +عکس

جولان مانتوهای عجیب از ویترین مغازه ها تا خیابان های شهر پارس آباد؟! +عکس
این روزها حال و روز بازار مانتو و لباس پارس آباد خوب نیست، مُدل‌های عجیب این روزها نه به صورت مخفیانه بلکه در پُشت ویترین مانتوفروشی‌های سطح شهر به آسانی عرضه می‌شوند.

به گزارشبه نقل ازآران مغان، این روزها حال و روز بازار مانتو و لباس در پارس آباد خوب نیست، مُدل‌های عجیب این روزها نه به صورت مخفیانه بلکه در پُشت ویترین مغازه ها و مانتوفروشی‌های سطح شهر به آسانی عرضه می‌شوند، آن هم نه البسه تنگ و چاک دار بلکه لباس ها و مانتوهایی از جنس فرهنگ غربی.

 

هر سالی که می گذرد، بدحجابی‌ها شکل و شمایل نوینی به خود می‌گیرند، تا جایی که با حضور در مغازه ها بویژه مانتوفروشی ها متوجه می شویم که باید با چیزی به نام «دکمه» در مانتوها خداحافظی کنیم. چرا که مانتو دیگر معنای خود را از دست داده و بیشتر شبیه شال یا روسری شده که تنها روی شانه ها آویزان می شود.

 

از این ها که بگذریم چند وقتی است که مانتوهایی در برخی ویترین مغازه های پارس آباد عرضه می شود که بر روی آن ها کلماتی به لغت لاتین چاپ شده است که حاوی مضامین غربی و غیراخلاقی است، از جمله keep calm and let our imagination آرام نگهداری کنید و قدرت تخیلمان اجازه پرواز بدهید، New York نیویورک، for freedom برای آزادی، Take me مرا لمس کن و تاج ملکه انگلیس و ... از این جملات است که با فرهنگ ایرانی - اسلامی به هیچ عنوان همخوانی ندارد.

 

در گذشته شاید مدل‌های عجیب مانتو را با چاک های دوطرف و پشت سر، تنگ و کوتاه، آستین کوتاه، بدون دکمه خلاصه می‌کردیم اما در طراحی‌های جدید، مانتوها به شکل و تصاویر عجیبی مزین شده‌اند که دیگر از فاصله بسیار دور توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند!

 

موردی که امروزه درحال فراگیر شدن است و واقعاً تأسف برانگیز است موضوع مانتوهای پشت نویسی شده است که کنترل این وضع اقدام به‌موقع می‌طلبد متأسفانه نوعی از مانتوها در حال مد شدن است که شعارهای اغلب مستهجن و با مفاهیم بسیار سخیف به زبان انگلیسی پشت آن نوشته شده است یا طراحی‌هایی که جز جلب توجه چشمان ناپاک هیچ هدف دیگری برایشان متصور نیست! و متاسفانه در سایه همین نبود نظارت از سوی مسوولان ذیربط در پارس آبادمغان پای مانتوهای پشت نویسی شده هم به این شهرستان مرزی باز شده است.

 

اما آنچه قطعا باید مورد توجه متولیان فرهنگی باشد این نکته است که یکی از راهکارها برای مقابله با تهاجمات فرهنگی ارائه الگوهای پوششی مناسب به خانواده ها از طریق برگزاری مستمر نمایشگاه های مد و لباس می باشد امری که دست کم تحقق آن نه تنها در شهر پارس آباد بلکه در استان اردبیل اتفاقی غریب بنظر می رسد زیرا با صرفنظر کردن از تعداد محدود نمایشگاه های مد و لباس، کیفیت و نحوه عرضه مانتو و لباس چندان رضایت مردم را در بر نداشته است.

 

در پایان به این نکته بسنده می کنم که پروژه ی «حیازدایی» دشمن همچنان ادامه دارد و ما همچنان در غار اصحاب کهف خوابیم!

 

نمونه ای از ویترین مغازه های شهر پارس آباد در تبلیغ پوشش های غربی

 

مانتوهای عجیب و پشت نویسی شده ای که سر از خیابانهای پارس آباد درآورد!

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد