سرویس: سیاسی
کد خبر: 55260
|
10:15 - 1395/05/03
نسخه چاپی

انتخاب دومین سرپرست در سه روز!

چرا صفوی سرپرستی شهرداری اردبیل را نپذیرفت

چرا صفوی سرپرستی شهرداری اردبیل را نپذیرفت
با وجود انتخاب مرتضی صفوی معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اردبیل از سوی شورا به سمت سرپرستی شهرداری اردبیل، او این مسئولیت را نپذیرفت.

به گزارش، به دنبال رای مثبت 9 نفر ازاعضای شورای شهر، به برکناری حمید لطف اللهیان  شهردار اردبیل اعضای این شورا بلافاصله مرتضی صفوی معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اردبیل را به عنوان سرپرست شهردای منصوب کردند اما او در اقدامی غیر منتظره این مسئولیت را نپذیرفت.

 

 هر چند طرح استیضاح شهردار اردبیل با طرح 30 سوال از سوی دو عضو شورای این شهر وارد فاز اجرایی شد اما گفته می شود موارد مطرح شده در سوالات چندان دلیل قاطع و تمام‌ کننده برای استیضاح نبوده است و همچنان دلیل این استیضاح به روشنی مشخص نیست.

 

این استیضاح غیر منتظره در حالی انجام شد که حتی فرماندار اردبیل نیز بعد از عزل شهردار از بی اطلاعی خود از چرایی و روند استتیضاح خبر داد و اظهار نظر در مورد این موضوع را به تطبیق آن با قانون و آیین نامه‌های مربوطه اعلام کرد.

 

آنچه که اکنون محل سوال است عدم پذیرش تصدی سرپرستی شهرداری اردبیل از سوی مرتضی صفوی است که گفته می شود او به دلایل مشخص که ممکن است تنش ادامه‌دار در شورای شهر برای انتخاب شهردار بعدی باشد از پذیرش این مسئولیت پرهیز کرده است.

 

برخی ناظران معتقدند به دلایل ابهامات موجود در فرایند استیضاح از سوی اعضای شورای شهر و زیر سوال بودن نحوه استیضاح،  فرمانداری و استانداری اردبیل تصمیمات غیر منتظره‎ای همانند اقدام غیر منتظره اخیر اعضای شورای شهر درباره شهردار و اتفاقا در خصوص پارلمان محلی اتخاذ کنند.

 

و لذاست که مرتضی صفوی با اطلاع از پشت پرده اتفاقات آینده محتمل پارلمان محلی و شهرداری اردبیل خود را درگیر تنش های آینده نکرده است.

 

به گفته زکی الله خوشبخت رئیس شورای شهر اردبیل، صفوی که 48 ساعت مسئولیت سرپرستی شهرداری این شهر را بر عهده داشت طی تماس تلفنی، گفته است: با احترام به نظر شورا استعفای خودم را اعلام می‌کنم چرا که برخی از مراکز حساس تماس برقرار کرده و مصر بودند تا هیچ ‌گونه محدودیتی در قالب سرپرستی به صفوی ارائه نشود.

 

خوشبخت گفت: با ارجاع پنج گزینه جدید از بین معاونان و روسای سازمان‌ها و مناطق شهرداری به دستگاه‌های نظارتی، قدرت سیفی و مسیب‌زاده تایید صلاحیت شدند که با موافقت اعضای شورای شهر قدرت سیفی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اردبیل به عنوان سرپرست جدید شهرداری این شهر انتخاب شد.

 

حال باید منتظر ماند و دید که سرپرست جدید شهرداری اردبیل، تا چه زمانی عهده‌دار این مسئولیت خواهد بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد