سرویس: استانی
کد خبر: 1405
|
11:21 - 1391/08/27
نسخه چاپی

دولت سهم شهرداری‌ها را از یارانه سوخت پرداخت نکرده است

دولت سهم شهرداری‌ها را از یارانه سوخت پرداخت نکرده است
شهردار اردبیل گفت: دولت سهم شهرداری‌ها را از یارانه سوخت و جرایم رانندگی پرداخت نکرده است.

به گزارش سبلانه، صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگارفارساظهار داشت: انتظار ما این است یارانه سوخت و جرایم رانندگی که به صورت نقدی دریافت می‌شود به صورت نقدی نیز به حساب شهرداری‌ها پرداخت شود.

این مسئول بیان داشت: دولت بیش از هشت ماه است که ریالی به شهرداری اردبیل پول پرداخت نکرده و سرانه بودجه شهرداری اردبیل نیز پایین است و با این رقم نمی‌توان حرکتی تاثیرگذار انجام داد.

وی ادامه داد: ما غافل از اینکه 50 میلیارد تومان امسال محقق نمی‌شود در بودجه برای این رقم کار عمرانی و اجرایی تعریف کردیم ولی با گذشت هشت ماه شهرداری با مشکل اساسی در پرداختی‌های خود مواجه است که این مسئله باید به نحوی جبران شود.

شهردار اردبیل با مقایسه سرانه بودجه‌ای شهرداری اردبیل با سایر شهرها که رقم آنها بیش از 450 هزار تومان است، ابراز داشت: استان زنجان با جمعیتی در حدود اردبیل 150 میلیارد تومان بودجه سالانه دارد و رقم هنگفتی را نیز از ردیف‌های مختلف ملی جذب کرده در حالی که بودجه شهرداری اردبیل 120 میلیارد تومان است که بخشی از آن نیز تحقق نیافته است.

تولید و پخش آسفالت دو برابر سال گذشته

بدری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تا کنون 225 هزار تن تولید و پخش آسفالت را در اردبیل شاهد بودیم که دو برابر سال گذشته است.

وی با بیان اینکه 135 هکتار از معابر امسال آسفالت شده، افزود: اگر معابر شهری را 20 درصد در نظر بگیریم بیش از نیمی از آنها آسفالت شده و با یک فعالیت مستمر در دو تا سه سال آینده می‌توان امیدوار بود که تمام معابر شهری آسفالت شده و مردم مشکلی از این بابت نداشته باشند.

این مسئول ادامه داد: سال آینده نیز اولویت شهرداری و شورا توجه به آسفالت معابر و کوچه‌هاست و در کنار آن در تلاش هستیم شاخص توسعه‌یافتگی فضای سبز را نیز ارتقا بخشیم.

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: در این رابطه 33 هزار اصله نهال کاشته شده که متناسب با اقلیم اردبیل است.

بدری در پایان سخنان خود از کاشت 10 هزار بوته و درختچه و 3 میلیون بوته گل در هفت ماه گذشته خبر داد و گفت: در توسعه فضای سبز دو هکتار پارک در سیدآباد اردبیل آماده کاشت است و پارک سربند جاده مغان و میراشرف اردبیل نیز آماده کشت برای سال آینده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد