سرویس: بین الملل
کد خبر: 1774
|
11:06 - 1391/09/06
نسخه چاپی

ايران شيعيان سراسر منطقه را تحت پرچم حكومت اسلامي متحد ساخته است

ايران شيعيان سراسر منطقه را تحت پرچم حكومت اسلامي متحد ساخته است
كاندوليزا رايس در مقاله‌اي جديد تحت عنوان "آمريكا مي‌بايستي از شورشيان سوري حمايت كند" در روزنامه واشنگتن پست، با طرح مطالبي شعاري و با اذعان به نفوذ ايران در منطقه، به دولت آمريكا توصيه كرد كه از شورشيان سوريه حمايت كند.

سبلانه: به گزارشباشگاه خبرنگارانبه نقل ازواشنگتن پست، وي معترف شده كه مرزهاي تعيين شده در خاورميانه به دست استعمار فرانسه و انگليس بوده‌اند. در بحرين 70 درصد شيعه تحت حاكميت اقليت سني قرار دارند و در عربستان سعودي نيز اقليت 10 درصدي شيعه فقيرند. 

او در اين مقاله معترف شده كه ايران امروز بر شيعيان سراسر منطقه تاثير گذار است و آنان را تحت پرچم حكومت اسلامي متحد ساخته است. وي همچنين به هم پيماني حزب الله لبنان با ايران اشاره كرده است.

وي از مقامات آمريكائي خواسته تا چين و روسيه را متقاعد سازند تا به قطعنامه شوراي امنيت در خصوص سوريه راي مثبت دهند. 

وي در مورد لزوم حمايت آمريكا از شورشيان سوريه مي‌گويد:"فرانسه، انگليس و تركيه اپوزيسيون سوريه را به رسميت شناخته‌اند، آمريكا نيز بايستي از آنان پيروي كند و سلاح در اختيار شورشيان قرار دهد. آمريكا و متحدانش بايستي منطقه پرواز ممنوع در سوريه را اعلام كنند. 

وي در پايان مقاله اشاره مي‌كند كه در صورت ادامه يافتن تحولات اخير در منطقه، ايران در آينده "برنده" اين عرصه خواهد بود و متحدان آمريكا بازندگان اصلي منازعه خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد