سرویس: ایران
کد خبر: 1775
|
11:10 - 1391/09/06
نسخه چاپی

گلرهاي ايراني در ميان برترين‌هاي جهان

گلرهاي ايراني در ميان برترين‌هاي جهان
در تازه‌ترین رده‌بندی بهترین دروازه‌بان‌هاي جهان، مرحوم ناصر حجازي و احمدرضا عابدزاده در رتبه‌های ۱۳۴ و ۱۶۶ قرار گرفتند.

به گزارش سبلانه به نقل ازباشگاه خبرنگاران، در تازه‌ترین رده‌بندی بهترین دروازه‌بان‌هاي جهان، مرحوم ناصر حجازی در رده 134 قرار گرفت. در این رده ایویکا کرالی، دروازه‌بان اسبق یوگسلاوی و عضو پیشین پارتیزان بلگراد با چهره فقید کشورمان هم‌ رتبه شده است.

همچنین احمدرضا عابدزاده، دیگر دروازه‌بان بزرگ تاریخ ایران در این رده بندي صاحب رده 166 شد. در این رتبه توماس توویدل (انگلیس) و خوزه مندوزا ایسمونس (پرو) با وی هم‌ رده هستند.

در این گزینش چند سنگربان شاغل در ادوار گذشته لیگ ایران نیز صاحب رده شده‌اند. رضا قفل ساز، دروازه‌بان اسبق پاس تهران در سال 1973 به مدت 3 ماه (745 دقیقه) گلی دریافت نکرد. وی به همین دلیل در پله 245 جای گرفته است. پاتریک بونر از ایرلند نیز با وی در این رده شریک است.

آرمناک پطروسیان، دروازه‌بان ارمنستانی پیشین سپاهان اصفهان در رده 360 ( 704 دقیقه) جای گرفته است. وی در سال 2001 به مدت 2 ماه مانع ورود هر گونه توپی شد.

محمدرضا مهربانی دروازه‌بان پیشین برق شیراز نیز در پله 405 جای گرفته است. در این رده توماس جکسون (انگلیس)‌، آندریس فان دیک (هلند)، لیدو وییری(ایتالیا) ، الحادری (مصر) و آندجلیکو دجوریچ (صربستان ) با وی هم رده هستند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد