سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 1783
|
12:10 - 1391/09/06
نسخه چاپی

مرام حسین اندیشه پاک تبلور یافته در بسیج

مرام حسین اندیشه پاک تبلور یافته در بسیج
همزمان با هفته بسیج و در تکریم پاسداشت حضرت زینب (س) تجمع با شکوه زینبیون در شهر اردبیل و سایر مناطق استان با تاکید بر ترویج فرهنگ ناب حسینی در قالب اندیشه بسیجی مورد توجه تاکید قرار گرفت.

به گزارش سبلانه، در این مراسم که در شهر اردبیل و با حضور زنان بسیجی پر شور و شعور حسینی برگزار شد، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار داشت: رسالتی که حضرت زینب (س) در پاسداشت قیام سید‌الشهدا داشت وظیفه‌ای کمتر از شهادت در میدان جنگ نبود چرا که آن حضرت با خطبه‌های آتشین خود ماهیت حکومت جابرانه یزید را آشکار کرد.

سردار جلیل بابازاده از حضرت زینب (س) به عنوان پیام‌آور راستین مکتب حسینی و ماندگاری آن یاد کرد و گفت: شیرزن دشت کربلا با رشادتی بی‌نظیر ضمن هدایت و روحیه دادن به اسرا سعی داشت شجاعت و ایثارگری شهدای کربلا را تبیین کند و بیش از گذشته بر زبونی دشمن تاکید داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز شیرزنان انقلابی ما نیز با تبلوری از عشق بسیجی سعی می‌کنند شایسته‌ترین جلوه‌های انقلاب را در برابر شیطنت‌ دشمنان تبیین کنند، خاطرنشان کرد: به یقین مرام زینب (س) در شیرزنان انقلاب نیز نمود و جلوه‌ای حقیقی پیدا کرده و زیباترین حقیقت نهضت خمینی را در قالب تلاش و جهاد بسیجیان به نظاره نشسته‌ایم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل یادآور شد: امروز استکبار بسیار دوست دارد که ملت ما در افول اخلاقی، اندیشه و تفکر حسینی به سر ببرد چرا که آنها از روحیه عاشورایی این ملت اعم از زنان و مردان در هراس و نگرانی هستند.

بابازاده یکی دیگر از برجستگی‌های زنان زینبی و عاشورایی را آراسته شدن به خصلت و زینت حجاب و عفاف و رعایت حریم شرعی و دینی اعلام کرد و بیان داشت: برجستگی زنان بسیجی ما برجستگی هویتی اخلاق، سیره و سلوک پاک همراه با حفظ حریم و حدود اسلامی است که به یقین دشمنان در طول تاریخ سعی کرده‌اند آن را به انحراف بکشانند.

این مسئول با بیان اینکه انقلاب اسلامی تبلوری از مجاهدت‌ها و رشادت‌های مردان کربلایی است، افزود: در دوران جنگ نیز رشید مردان و شیرزنان این مرز و بوم چنان درس عبرتی به دشمن دادند تا هرگز در صدد تجاوز و تعدی به این سرزمین نباشند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: ما در مقابله با دشمنان در شرایط سخت تحریم‌ها و تهدید‌ها به لبیک منسجم و با اراده‌ای به مرام حسینی نیاز داریم تا این تحریم‌ها و تهدید‌ها را به سرعت و با کمترین خطر پشت سر بگذاریم.

به گزارش خبرگزاریفارس، زنان عاشورایی بسیجی استان اردبیل علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها نیز در 11 محرم روز پاسداشت حضرت زینب (س) پیام‌آور دشت نینوا با برنامه‌های مختلفی توانمندی رزمی – دفاعی و صلابت فرهنگی خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد