سرویس: سرعین
کد خبر: 28623
|
09:56 - 1393/05/01
نسخه چاپی

فرمانده سپاه ناحیه سرعین:

ماهواره فرهنگ دینی ملت ما را نشانه گرفته است

ماهواره فرهنگ دینی ملت ما را نشانه گرفته است
فرمانده سپاه ناحیه سرعین گفت: شبکه های ماهواره ای راه اندازی شده توسط دولت های غربی فرهنگ دینی ملت ما را نشانه گرفته است.

به گزارشسبلانه،فرمانده سپاه ناحیه سرعین در گفتگو با خبرنگارچشمه لرگفت:شبکه های ماهواره ای راه اندازی شده توسط دولت های غربی تلاش فراوانی كرده اند تا با انواع روشها فرهنگ دینی جامعه ما را زیر سوال ببرند، گاه با ایجاد شبهه و تحقیر و گاهی با قدیمی یا تاریخ مصرف گذشته جلوه دادن دین مبین اسلام سعی در تغییر فرهنگ دینی ملت ما را دارند.

وی تصریح کرد: این شبکه های هیچ ابائی ندارند که حتی خیلی آشکارا به مقدسات مردم توهین نموده یا آنها را مسخره نمایند، این حربه ها گاه تأثیرگذار نیز هست و در مواردی شاهد این هستیم که افراد کم اطلاع و حتي تحصیلکرده در دام این شبکه ها گرفتار شده و شبهه های ترویج شده را تکرار نموده و با ادعاهایی همچون روشنفکری افراد اصیل و دارای فرهنگ دینی را عقب مانده می خوانند.

طاهر رحیمی افزود: از تلاشهای شبکه های ماهواره ای ایجاد فرهنگ جایگزین به جای فرهنگ ایرانی و اسلامی ونمونه آن آمریکا اسراییل و انگلیس است که با راه ندازی شبکه های فارسی زبان سعی در نفوذ و  تضعیف اعتقادات ملت ما را دارند.

وی افزود: این شبکه ها با نشان دادن فیلم ها وسریالهایی از کشورهایی که از جهاتی شباهات فراوانی با فرهنگ کشور ما دارند و همچنین در مسیر حرکت به غربی شدن هستند، و نمونه جلوه دادن این فرهنگ ها در افراد جهت پذیرفتن الگوی فرهنگی جدید تمایل ایجاد می نمایند.

رحیمی تصریح کرد: نشان دادن جلوه خرافی از دین یکی از نمودهای این شیوه جهت تغییر الگوی فرهنگی جامعه می باشد، که در این الگو افراد ضمن حفظ وابستگی های دینی و اعتقادی، با دین و فرهنگ اصیل فاصله گرفته و بیگانه می شوند.

فرمانده سپاه ناحیه سرعین خاطر نشان کرد: شبکه های ماهواره ای در قالب میان برنامه ها و آگهی ها، مظاهر ضد اخلاقی را تبلیغ می کنند و این رسانه،همچون دیگر ابزار پیشرفت می تواند به آرمان های تعالی بخش انسان ها و جوامع خدمت یا خیانت کند که در حال حاضر بیشترین خیانت ماهواره در ایجاد و رواج فساد و فحشا در میان جوانان است.

وی در پایان گفت: راه های مقابله با آسیب های ماهواره را می توان در مواردی همچون، تقویت فرهنگ خودی و نشان دادن ارزشهای بالای آن به سطوح پایین جامعه، دفاع از ارزشهای ملی، ارتقاء سطح آگاهی افراد، برنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت افراد وخانواده ها، ترویج زندگی معنوی و تقوا، ترویج الگوهای رفتاری صحیح در خانواده و جامعه دانست.

انتهاي پيام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد