سرویس: نمین
کد خبر: 28825
|
19:50 - 1393/05/04
نسخه چاپی

مدیرکل اداره ارشاد اردبیل:

تاریخ فرهنگی نمین جور دیگری ورق خورده است

تاریخ فرهنگی نمین جور دیگری ورق خورده است
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: باید ذره‌بین به دست شده و چرایی تنزل جایگاه فرهنگی نمین نسبت به گذشته خود را جویا شده و علت اینکه مردم نمین در قبال نبود مکان‌های فرهنگی کوتاه آمده‌اند را بیابیم مگر اینکه تاریخ فرهنگی نمین جور دیگری ورق خورده باشد.

به گزارش سبلانهبه نقل ازشکوه فرهنگ، سید ناصر اسحاقی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه شهرستان نمین از شهره فرهنگی برخوردار بوده و مهد هنر است اظهار داشت:  این شهرستان اولین قطب تعلیم و تربیت در سطح استان اردبیل است.

وی افزود: داشته‌های تاریخی و فرهنگی نمین بسیار بالاست اما داشته‌های امروزی آن در قبال آوازه شهرستان بسیار ناچیز است.

اسحاقی بیان داشت: همه مسئولان معترف‌اند که جایگاه کنونی فرهنگ و هنر نمین در مقایسه با آوازه‌های گذشته خود نیست.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با بیان اینکه استعداد و استحقاق نمین فراتر از امکانات موجود  است اظهار داشت: فرهنگ و هنر نمین نیازمند همدلی مردم و مسئولین بوده تا در جایگاه اصلی خود قرار گیرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت احداث مجتمع فرهنگی نمین اظهار داشت: زمین این مجتمع تأمین‌شده اما وجود اشکال فنی و مغایرت حدودی در آن، مراسم کلنگ زنی را به تعویق انداخته است.

اسحاقی گفت: اداره کل ارشاد از سوی اداره کل راه و شهرسازی پیگیر موضوع بوده و با برطرف شدن مشکلات پیش رو شاهد کلنگ زنی این مجتمع خواهیم بود.

وی با اشاره به نبود اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی مستقل در نمین ابراز تأسف کرده و افزود: نبود اداره ارشاد در نمین دور از انتظار بنده بوده و باید ذره‌بین در دست بگیریم و چرایی اینکه مردم نمین در طول این مدت پیگیر اداره ارشاد نبوده‌اند باشیم مگر اینکه تاریخ فرهنگی نمین جور دیگری ورق خورده باشد.

وی گفت: با بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی نمین ، ساختمان اداره ارشاد نیز مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/*

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد