سرویس: استانی
کد خبر: 34490
|
14:06 - 1393/09/12
نسخه چاپی

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل مطرح کرد:

99/5 درصد روستاهای استان برق دار هستند/ مهلت 15 روزه برای ثبت نام طرح فتوولتائیک

	99/5 درصد روستاهای استان برق دار هستند/ مهلت 15 روزه برای ثبت نام طرح فتوولتائیک
نیریمیز: مدیر عامل شرکت توزیع برق اردبیل از برق دار بودن 99/5 درصدی روستاهای این استان خبر داد.

به گزارش سبلانهبه نقل ازنیریمیز، علیزاده مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل در جلسه ای که در محل فرمانداری نیر برگزار شد با اشاره به  اهمیت استفاده از انرژی های خورشیدی در استان اردبیل گفت: مردم استان جهت ثبت نام برای استفاده از انرژی خورشیدی در پشت بام های منازل خود 15 روز فرصت دارند تا با وارد کردن اطلاعات اولیه خود در سامانهwww.aped.irاز سیستم انرژی خورشیدی استفاده کنند.

 

وی اظهار داشت: دولت 50 درصد هزینه این سیستم تولید انرزی پاک را به صورت رایگان پرداخت خواهد کرد و 50 درصد مابقی را متقاضیان استفاده از این سیستم پرداخت خواهند کرد.

 

علیزاده عنوان کرد: بلافاصله با وارد کردن مشخصات فردی اشخاص، ماموران شرکت برق جهت بررسی به جهت دارا بودن شرایط نصب به منزل متقاضی مراجعه خواهندکرد.

 

وی افزود: با نصب این سیستم در دراز مدت شاهد خواهیم بود که انرژی برق مصرفی استان از حالت متمرکز خارج شده و به صورت پراکنده تولید خواهد شد همچنین باعث کاهش هزینه خانوار خواهد شد.

 

علیزاده در ادامه از برق دار بودن 99/5 درصد روستاهای استان خبر داد و گفت: از 10 شهرستان استان اردبیل روستاهای 6 شهرستان به طور کامل از نعمت برق برخوردار می باشند و فقط برخی از قشلاقات 4 شهرستان دیگر که تعداد خانوارهای آن هم زیر 10 خانوار است و فصلی هستند مانده که در اولویت برنامه کاری ماست.

 

مدیرعامل شرکت برق استان در ادامه به میزان برق مصرفی استان هم اشاره کرد و گفت: میزان مصرف برق در استان اردبیل نزدیک 300 مگا وات است و با توجه به برق تولیدی 1000مگا واتی در فصل تابستان جزء استان هایی هستیم که اضافه تولید داریم و حتی برق مازاد را به کشورهای همسایه صادر می کنیم.

 

وی در ادامه گفت: سالیان گذشته مصرف برق در استان 17 درصد افزایش داشته که امسال با مدیریت صحیح مردم و اصلاح الگوی مصرف این رقم به 7 درصد رسیده است همچنین 17درصد برق مصرفی استان در بخش صنعت استان است که امید است با افزایش بخش صنعت راندمان تولید افزایش یافته و اشتغال در استان ایجاد شود.

 

علیزاده در ادامه از کاهش سرقت سیم برق توسط سارقین هم خبر داد و گفت: با تلاش ماموران نیروی انتظامی و قوه قضائیه و همکاری به موقع مردم طی 9 ماه گذشته سرقت سیم برق در مقایسه با 9 ماه گذشته سال قبل کاهش بسزایی داشته است.

 

در ادامه جلسه اکبر صمدی فرماندار شهرستان نیر هم با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت در شهرستان گفت: باتلاش ماموران نیروی انتظامی شهرستان نیر به عنوان شهرستان امن استان شناخته شده است.

 

در پایان این مراسم از زحمات کادر نیروی انتظامی به خاطر دستگیری سارقان سیم برق در شهرستان، با اهداء لوح تقدیر توسط شرکت برق اردبیل قدردانی  شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد