سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 44999
|
15:14 - 1394/07/22
نسخه چاپی

آیین شبیه خوانی در پارس آباد با دریافت مجوز اجرا مي شود

برخورد پليس با قمه زن ها در ماه محرم

 برخورد پليس با قمه زن ها در ماه محرم
در آستانه ماه محرم، اولين گردهمايي تعزيه خوانان در پارس آباد با حضور جمعي از مسوولان محلي، فرمانده انتظامي و سپاه در سالن اجتماعات اداره ارشاد پارس آباد برگزار شد.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازآران مغان، یوسف روزگاری صبح امروز در اولین گردهمائی کارگردانان تعزیه خوانی شهرستان پارس آباد با بیان این نکته که هنر تعزیه خوانی مخصوص ایرانیان است و بر ماست که در حفظ و صیانت آن کوشا باشیم، اظهار داشت: هنر تعزیه خوانی به نوبه خود نقش بسزائی در زنده نگه داشتن نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) داشته است و باید همه دست در دست هم دهیم و نگذاریم این هنر مقدس دچار آسیب شود.

 

وي با بیان اینکه محرم امسال کلیه هیات امنای مساجد بايد براي برگزاري شبيه خواني از اداره ارشاد اسلامی مجوز لازم را بگيرند، خطاب به کارگردانان تعزیه خوانی، گفت: در گزینش افراد براي شبيه خواني دقت لازم را داشته باشید و اجازه ندهید افرادی با عدم شایستگی این هنر مقدس را مخدوش كنند.

 

روزگاري تصريح كرد: اداره ارشاد اسلامی براساس وظیفه قانونی صلاحیت افراد را مورد بررسی قرار می دهد و اجازه ایفای نقش به افرادی که دارای صلاحیت اجتماعی نمی باشند را نخواهد داد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد بيان كرد: تعزیه خوانی یا همان شبیه خوانی یک تئاتر خیابانی پرطرفدار و مقدسی است که مخاطبان به دلیل عشق به اهل بیت عصمت و طهارت و علی الخصوص حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ساعت ها بصورت ایستاده درگرما و سرما به تماشای آن می پردازند و ما باید از این ظرفیت بسیار مهم برای رساندن پیام عاشورا استفاده نماییم.

 

در ادامه فرمانده انتظامی شهرستان پارس آباد نيز با اشاره به اینکه پلیس خود را خادم کوچک حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می داند، گفت : پلیس در ايام ماه محرم در همه حال کنار عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار می گیرد و در برقراری نظم و امنیت تلاش می کند.

 

سرهنگ حسين بهمنی با اعلام این نکته که قمه زنی یک عمل ضد اسلامی است، افزود: پلیس براساس وظیفه قانونی خود افرادی را که اقدام به قمه زنی در ماه محرم نمایند را شناسایی و به مراجع قضائی معرفی خواهد کرد.

 

در ادامه اين گردهمايي، سرگرد مطلب شاهی فرمانده سپاه ناحيه پارس آباد نیز با مقدس دانستن هنر تعزیه خوانی بر لزوم استفاده از افراد شایسته تاکید كرده و از برگزاری تعزیه غدیر در سال آینده در پارس آباد خبر داد وگفت: تعزیه غدیر یک اتفاق بزرگ هنری مذهبی است که سال آینده در پارس آباد برگزار خواهد شد و ما از ظرفیت هنرمندان تعزیه خوانی در این خصوص بهره مند خواهیم شد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد