سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 45003
|
22:24 - 1394/07/22
نسخه چاپی

امام جمعه اصلاندوز مطرح کرد:

ضرورت توجه آموزش و پرورش به تربیت دینی دانش آموزان

ضرورت توجه آموزش و پرورش به تربیت دینی دانش آموزان
امام جمعه اصلاندوز گفت:آموزش و پرورش به تربیت اعتقادی و دینی دانش آموزان اهتمام داشته باشد.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازارس تبار،حجت الاسلام والمسلمین "عظیم اسدزاده" صبح امروز در تجمع نهضت دخترانه "ما زنده ایم" در مدرسه راه زینب (س) با بیان اینکه زن هم مانند مرد از حق و حقوق برخوردار است و می تواند با حجاب اسلامی در تمامی صحنه های مختلف حضور داشته باشد گفت:هرجامعه ای که حجاب اسلامی در آن رعایت شود آن جامعه ایده آل خواهد بود.

وی با اشاره به حجاب حضرت زینب(س) یکی از فلسفه قیام امام حسین(ع) در عاشورا را حجاب عنوان کرد و افزود:حضرت زینب(س) با بدترین شرایط اسارت همواره حجاب خود را حفظ می کرد و با این کار مهمترین پیام قیام کربلا را به جهانیان اعلام ‌کرد.

امام جمعه اصلاندوز همچنین حضرت فاطمه (س) را به عنوان برترین الگوی شایسته برای زنان و دختران معرفی کرد و افزود: دختران و زنان ایرانی این حضرت را باید الگوی شاخص و سرمشق خود در همه زمینه ها قرار دهند.

حجت الاسلام اسدزاده حجاب زنان و دختران ایران اسلامی را تیری مستقیم بر قلب استکبار دانست و گفت:کرامت زن مسلمان به حفظ حجاب و عفاف است چرا که حجاب تکلیفی از جانب پروردگار بوده و واجب است.

وی تمایلات درونی،خودنمایی،چشم هم چشمی،تهاجم فرهنگی،ضعف و غیرت خانواده ،عدم پایبندی به آداب اجتماعی و ناآشنایی با احکام اسلامی را از علتهای بدحجابی دانست و اختلالات روانی،افت تحصیلی،عدم پایبندی به اصول،سقوط ارزش زن و گسترش رذایل اخلاقی در جامعه را از آثار بدحجابی عنوان کرد.

امام جمعه اصلاندوز با بیان اینکه دشمنان درصددند بر عفاف و حجاب بانوان مسلمان ضربه وارد کنند افزود:سریال ها و فیلمهای ماهواره ای حتی برخی از سریال های رسانه ملی در ترویج و گسترش بدحجابی و بداخلاقی در جامعه نقش موثر دارند.

وی با انتقاد از آموزش و پرورش مبنی بر عدم سرمایه گذاری خوب نسبت به مسایل اعتقادی و دینی دانش آموزان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نگاه جدی به مسایل احکام شرعی و تربیت اعتقادی و دینی دانش آموزان ندارد.

اسدزاده  خاطر نشان کرد:آموزش و پرورش به تقویت تربیت اعتقادی و دینی دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشدکه لازم است زمینه رشد دینی و اخلاق و معنویت در مدارس فراهم شود.

وی با بیان اینکه زنان و دختران باید در برابر دسیسه‌های دشمنان انقلاب و نظام آگاه بوده و بصیرت لازم را داشته باشند گفت:دشمنان از طریق کانالهای تلویزیونی و اینترنت از صبح تا شب با پول استکبار وارونه جلوه دادن عفاف و حجاب در جامعه و همچنین نهادینه کردن ضد ارزش به جای ارزش و نیز معارف الهی و ارزش های اعتقادی را از جوانان سلب می کنند.

وی با اشاره به جایگاه حجاب و عفاف در اسلام و قرآن گفت:حجاب (پوشش) تمام بدن و سر به جز دست ها تا مچ و صورت، تکلیف هر زن مسلمان است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد