سرویس: مشکین
کد خبر: 45014
|
10:07 - 1394/07/23
نسخه چاپی

یاداشت/

محرم؛ دامن حماسه ی سرخین

محرم؛ دامن حماسه ی سرخین
شهدای مظلومانه کربلا درس معرفت الهی و بندگی حق را در سخت ترین و مهلک ترین شرایط به یادگار گذاشتند. حماسه ی سرخین حسینی، می گوید با خدا بودن شرط نیست، برای خدا بودن و اطاعت از وی شرط است.

به گزارشبه نقل ازمشکین‌رسا، شهر با پارچه های سیاه آذین به خود بسته است و با باران چشم های خود غبار شهر را برای گرد همآیی عزاداران حسینی زدوده است.

 

رنگ مشکی شهر را رنگین کرده است؛ همان مشکی هایی که کودکان به عزای علی اصغر(ع) و جوانان به عزای علی اوسط(ع) و علی اکبر(ع)، شیردلان به عزای حضرت ابوالفضل(ع) و پدران به عزای حسین (ع) و مادران به عزای چشم های خسته ی ام البنین و خواهران به عزای صبوری زینب (س) و دختران به عزای آوارگی رقیه (س) پوشیده اند.

 

حماسه ی حسینی، سرخ ترین حماسه ای است که به وقوع پیوست. حماسه ای است که سرخی اش با هیچ دریایی زدوده نمی شود. با هیچ اشکی و ندایی کم نمی‌گردد. محرم که دامن این حماسه است، ماه دل هاست هر مشکی پوشی به عزای دلش و به سوگ عشقش گام برمی‌دارد و دست بر سینه می ایستد. محرم ماه شور است؛ در این ماه عشق های حسینی فوران می‌کند. آسمان و زمین، همه، اشک می‌ریزند به یاد اشک هایی که اهل بیت و یاران امام (ع) در عزای عزیزانشان نثار کردند.

 

حماسه ی حسینی، حماسه ی مشک تیرباران است. مشکی که نتوانست قطره ای بر گلوی طفلی نثار کند آن قطره از آن روست که همیشه سوگوار و شرمنده است و چون این ماه فرا رسد و سوگ حسینی افکنده شود، از هر چشمی به ادای شرمندگی سرازیر شود. آن قطره آن زمان یک بود و اکنون از فرط سوگ به هزاران هزار قطره ای بدل گشته که همچنان می بارد و شرم بر سینه دارد.

 

محرم، ماه معرفت است؛ معرفتی که منجر بدان حماسه ی سوزناک گردید. از این است که باید محرم را ماه خدا دانست و شهدای مظلومانه ی کربلا را عارفان خدا. بی شک پایبندان به این حماسه معرفت را سیر کرده بودند. آنها درس معرفت الهی و بندگی حق را در سخت ترین و مهلک ترین شرایط به یادگار گذاشتند. حماسه ی سرخین حسینی، می گوید با خدا بودن شرط نیست، برای خدا بودن و اطاعت از وی شرط است.

 

عشق به حسین، عشق به خداست. با بیعت عشقتان در این ماه سلسله ای از عشق حسینی رقم زنید و این حماسه را نه در لای صفحات جوهری کتاب و تاریخ، بلکه سینه به سینه با اعمال خود به آیندگان منتقل سازید.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد