سرویس: نیر
کد خبر: 45016
|
10:29 - 1394/07/23
نسخه چاپی

پنجشنبه ها با شهدا؛

زندگی نامه شهید قارداش جدی مزرعه

زندگی نامه شهید قارداش جدی مزرعه
شهید قارداش جدی مزرعه پس از گذشت چهل روز از جنگ تحمیلی در سیزدهم آبان 59 در قسمت كرخه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
نام : قارداش
نام خانوادگی : جدی مزرعه
نام پدر : بشیر
تاریخ تولد : 1339/6/1
تاریخ شهادت :1359/8/13
آخرین مسئولیت در جبهه : رزمنده
نام عملیات : درگیری مستقیم با دشمن
شغل قبل از شهادت : سرباز

 

به گزارشبه نقل ازنیریمیز، شهید قارداش جدی مزرعه در شهرستان نیر در روستای مزرعه در یکم شهریور 1339 در خانواده مستضعف و در عین حال مومن و متدین دیده به جهان گشود.

وی در سنین کودکی جهت فراگیری كتاب مقدس قران كریم به مكتب رفت. در روستای مجاور دوران ابتدائی را به پایان رسانده و به جهت فقر اقتصادی در سال 1353 به كرج رفته در اداره بنگاه بذر چغندرقند و مدتی هم در هتل مرمر كرج مشغول به كار بود.

 

در دوران پیروزی انقلاب اسلامی در تظاهرات بطور فعالانه شركت می کرد. در 18 شهریور ماه 58 در اولین تشكیل جمهوری اسلامی ایران به پادگان قصر تهران اعزام و دوران آموزشی را در همان پادگان سپری کرد.

 

در لشكر 21 حمزه در پادگان لویزان در تهران خدمت مقدس سربازی را ادامه داد. وی در یك ماموریت بر گنبد كاووس جهت سركوبی اشرار فئودالها كه در منطقه اغتشاش كرده بودند به منطقه اعزام شد.

 

با اتمام اغتشاشات با 23 ساعت گذشت زمان از گنبد كاووس به تهران بازگشت. بلافاصله با چندین ساعت توقف در تهران به دستور فرماندهی همان لشكر با اطلاع از حمله ناجوانمردانه بعثیهای عراق به منطقه اعزام شده و در منطقه جنوب در جبهه دزفول مستقر شد.

 

جنگهای پی درپی پس از گذشت چهل روز از جنگ تحمیلی در سیزدهم آبان 59 در قسمت كرخه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

پدر شهيد مي‌گويد: ما براي ديدن ايشان به دزفول رفته بوديم و از ايشان خواستم به مرخصي با ما بيايد هرچقدر اصرار كرديم ايشان ترك جبهه نكردند و بعد از گذشت پنج روز از آمدن ما به كرج به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد