سرویس: خلخال
کد خبر: 45034
|
17:57 - 1394/07/23
نسخه چاپی

همزمان با ماه محرم ؛

عزاداری های سید وسالار شهیدان در خلخال آغاز شد

عزاداری های سید وسالار شهیدان در خلخال آغاز شد
همزمان با آغاز ماه محرم عزاداری های سید و سالار شهیدان در خلخال آغاز شد

به گزارشخبرنگاربه نقل ازازناو،  همزمان با آغاز ماه محرم عزاداری ها در شهرستان خلخال آغاز شد.

مراسم طشت گذاری در روستای خوجین از محل عباسیه بزرگ خوجین آغاز و طی یک آیین قدیمی با حضور در منزل سید آقاسی یکی از سادات قابل احترام شهرستان خلخال طشت هاپر از آب شده و عزاداری ها در معابر و خیابان های روستا ادامه یافته و با مداحی و سینه زنی در مقابل عباسیه خوجین رسما عزاداری در روستای خوجین و شهر خلخال آغاز می شود.

امروز در روستای خوجین بیش  از 150 راس قربانی  در مقابل دستجات عزاداری ذبح شد و اهالی شهرستان خلخال تا 13 محرم مهمان سفره امام حسین (ع) هستند و روزانه یک منطقه ای شهر خلخال و اهالی چند روستا به صرف شام  در محل عباسیه خوجین دعوت می شوند.

سبحانعلی ملکی رئیس هیات مذهبی استان اردبیل درگفتگوی اختصاصی با پایگاه تحلیلی خبری ازناو گفت: امسال 10 هیات فعال مذهبی شهرستان خلخال در مراسمات دهه اول محرم نقش ویژه داشته و ساماندهی شده اند که طبق برنامه زمانبندی شده با همکاری تبلیغات اسلامی و مساجد و هیات امنا و هیات های مذهبی  دستجات روزانه از مسیرهای مشخص شده در سطح شهر حضور داشته و عزاداری در خلخال ادامه خواهد داشت.

اهالی نیز در مصاحبه خود از عشق و دلدادگی به امام حسین (ع) خبر دادندو هدف از حضور خود را از حضور در دستجات ومراسم عزاداری سید وسالار شهیدان را عشق و ارادت به ائمه اطهار عنوان نمودند.

یکی از شهروندان خوجینی ضمن اینکه کودکی خردسال را به بغل داشت با اظهار اینکه  هدف از آوردن ای  کودک خردسال به دسته عزاداری را آموختن فرهنگ ایثار و ازادگی به این طفل عنوان نمودو گفت: این کودک باید از همین سن شخصیت امام حسین (ع) را درک و با این فرهنگ عاشورایی بزرگ شود.

 با این عزاداری و طشت گذاری در عباسیه خوجین رسما عزاداری در شهرستان خلخال آغاز شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد