سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 45041
|
09:00 - 1394/07/24
نسخه چاپی

آیین گرامیداشت سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اردبیل

آیین گرامیداشت سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اردبیل
ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با حضور حجت الاسلام ابوترابی فر نایب رئیس مجلس ، نمایندگان اردبیل در مجلس و جمع کثیری از مردم ولایتمدار در مسجد دانشگاه ازاد بصورت پرشکوه برگزار شد.

به گزارشخبرنگاربه نقل از  ابصارنیوز،شب جمعه مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه محقق اردبیلی به همت مجمع خادم الشهدای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با همکاری بسیج دانشجویی و دفتر نهاد مقام معظم رهبری‌در دانشگاه ازاد و با حضور ویژه حجت الاسلام محمدحسین ابوترابی فر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی،عظیم ابراهیم پور جانشین قرارگاه خاتم الاوصیاء،استاندار اردبیل، کمال الدین پیرموذن، مصطفی افضلی فر نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد استان و دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و دانشجویان به صورت پرشکوه برگزار شد.

استکبار با راه اندازی جنگ نرم ، عفت و حجاب میراث داران انقلاب اسلامی را هدف قرارداده است

علی شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در ابتدای این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبداله الحسین علیه السلام و خیر مقدم به میهمانان و دانشجویان در محفل شهدایی، همه جوانان ایران اسلامی را ولایتمدار خواند و اظهار داشت: امروز آمریکا با صرف هزینه هنگفت بیش از 1 میلیارد دلار و راه اندازی جنگ نرم ،عفت و حجاب جوانان مومن و میراث داران انقلاب اسلامی ایران را نشانه گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل رسالت و وظیفه بازماندگان حماسه 8سال دفاع مقدس و تمام مسئولان کشور در همه رده ها را امروز  1000برابر سنگین تر توصیف کرد و افزود: داعیه داران انقلاب اسلامی  وظیفه سنگین پاسداری از خون های ریخته شده در جریان انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس و برهه های مختلف تا کنون و حراست از  همه دستاوردهای ایران اسلامی پس از انقلاب را بر عهده دارند و باید بگونه ای در این زمبنه عمل کرد که جای هیچگونه  شرمندگی نزد خداوند متعال و شهدای گرانقدر در اخرت برای ما باقی نماند.

استقامت ، فلسفه ماه محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی است

حجت‌الاسلام سید محمد‌حسن ابوترابی‌فرد در آئین ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اردبیل، اظهار داشت: ما امروز که در دنیا و منطقه مقتدر هستیم، باید به فکر روزهای آینده نیز باشیم و در واقعیت به مسئولیت اسلامی و انقلابی خود عمل کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به بیان فراز هایی از عبرت های عاشورایی از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: باید آموزه‌های قرآنی را به‌صورت عملی در تمام مراحل زندگی خود تحقق بخشیم و درس بزرگ شجاعت، ایثار، استقامت و فلسفه ماه محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی را الگوی زندگی خود قرار دهیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در تمام مراحل زندگی خود فلسفه عاشورا و تاسوعای حسینی را الگوی خود قرار دهیم، افزود: واقعه کربلا پیام بسیار بزرگی برای مسلمانان داشت که این واقعه باید به‌صورت اساسی برای همگان تبیین شود.

هدف دشمنان اسلام، کمرنگ کردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در نزد جوانان است

ابوترابی‌فر مراقبت از توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان اسلام در کنار ارزش‌های انقلاب اسلامی را ضروری دانست و افزود: هدف امروز دشمنان اسلام، کمرنگ کردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در نزد جوانان است که در این زمینه باید کاملا آگاه و هوشیار بود.

اجرای گارد پرچم، تئاتر دانشجویی با مضمون واقعه عاشورا و دفاع مقدس، اجرای دکلمه فراق شهدا، روایتگری حاج عظیم ابراهیم پور، مداحی کربلایی اباسط ابراهیمی و برپایی سفره احسان از جمله  برنامه های گرامیداشت ششمین سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد