سرویس: نیر
کد خبر: 46344
|
11:21 - 1394/08/30
نسخه چاپی

فرمانده سپاه ناحیه نیر؛

راهیان نور ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است

راهیان نور ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است
فرمانده سپاه ناحیه نیر گفت: اردوی راهیان نور مهمترین عامل در آشنا نمودن نسل جوان با فلسفه جهاد در راه خدا است و راهیان نور احیاگر فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان است.

به گزارشخبرنگارسرهنگ حسن دهقانی فرمانده سپاه ناحیه نیر در حاشیه مراسم بدرقه کاروران راهیان نور دانش آموزی نیر در گفتگو بانیریمیزبا تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت حاکم بر دوران دفاع مقدس به نسل جوان از اهداف عالی طرح اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی به مناطق جنگی اعلام است.
 

وی افزود: اردوی راهیان نور بازخوانی فرهنگ حماسه و ایثارگری ملتی است که با تمسک مطلق به نیروی الهی و پیروی محض از ولایت فقیه ، بر تمامی توطئه های دشمن تا بن دندان مسلح فائق آمده و در نبردی نابرابر به پیروزی دست یافتند .

 
دهقانی اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس، مجالی برای بروز و ظهور رشادت، ایثار و از خودگذشتکی مردان و زنانی است که تا پای جان بر سر آرمان های خود ایستادند و اجازه ندادند تا حتی یک وجب از خاک پاک ایران اسلامی به دست دشمن بعثی بیفتد.

 
وی گفت: بازدید نزدیک از ایثارگری های شهدا و رزمندگان اسلام در مناطق جنگی از سوی دانش آموزان درس عملی بسیار مناسبی برای آن دسته از افراد جوان جامعه است که می خواهند از این تجربیات در زندگی امروزی خود استفاده کنند.

 
فرمانده سپاه ناحیه نیر تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف اعزام کاروان های راهیان نور تجدید میثاق دانش آموزان با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی بوده و در این سفر مقدس دانش آموزان اعزامی با بازدید از مناطق جنگی در شمال کشور در برنامه های مختلف فرهنگی و عقیدتی شرکت می کنند.

 
وی با اشاره به اعزام 90 نفر از دانش آموزان پسر مقطع دوم متوسطه به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور افزود: این کاروان در قالب 2 دستگاه اتوبوس و همراهی خودروی سبک پشتیبانی در مدت دو روز از مناطق عملیاتی مهاباد و پیرانشهر در استان آذربایجان غربی بازدید خواهند کرد.
 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد