سرویس: نیر
کد خبر: 46882
|
15:29 - 1394/09/10
نسخه چاپی

برف و کولاک شهرستان نیر را فرا می گیرد

برف و کولاک شهرستان نیر را فرا می گیرد
با ورود یک سامانه بارشی از عصر پنجشنبه بارش برف چهره زمستانی به شهرستان نیر در آخرین روزهای پاییز می‌بخشد.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازنیریمیز، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل که در قالب اطلاعیه‌ای اعلام شد، از  روز پنجشنبه در اکثر مناطق استان اردبیل با کاهش 15 تا 20 درجه‌ای دمای هوا بارش برف اتفاق می‌افتد.

با توجه به قطعیت بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی و گردنه‌های صعب‌العبور و بسط نشستن این آب و هوا تا اوایل هفته آینده اختلالات در گردنه‌ها و مناطق صعب‌العبور اتفاق می‌افتد.

 

توده هوای سرد و کم ارتفاع روی کشور روسیه ؛ شرق اروپا و شبه جزیره بالکان مستقر است که گذر جریان کم فشار از عرض های پایین تر زمینه حرکت بسیار سریع آن را به سوی شمال و شمال غرب ایران زمین فراهم خواهد آورد.

از این رو انتظار می رود که از ظهر پنجشنبه با ریزش این هوای سرد ساکنان شهرستان نیر شاهد آغاز بارش برف باشند.

 

اوج فعالیت این سامانه از عصر پنجشنبه تا ظهر جمعه پیش بینی می شود و پس از یک وقفه کوتاه دوباره از سپیده دم شنبه تا سه شنبه هفته آینده و به ویژه در روز یکشنبه با رخنه توده هوای سرد و ناپایدار دیگری بارش برف بعضی نقاط استان اردبیل و به خصوص نواحی منتهی به استان گیلان را در بر می گیرد.

 

آینده نگری نقشه های هواشناسی از در پیش بودن بارش های مطلوب برای اردبیل در روزهای باقی مانده از پاییز حکایت دارند به گونه ای که در صورت تثبیت الگوهای موجود از قبل از ظهر دوشنبه 23 تا چهارشنبه 25 آذر ماه موج قدرتمند و دامنه دار دیگری در منطقه سبب ریزش برف خواهد شد.

 

 


برف و کولاک شهرستان نیر را فرا می گیرد
 
برف و کولاک شهرستان نیر را فرا می گیرد
 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد