سرویس: مشکین
کد خبر: 47109
|
14:11 - 1394/09/16
نسخه چاپی

یک فعال دانشجویی:

16 آذرماه نشان هم بستگی و اتحاد جوانان کشور بود

16 آذرماه نشان هم بستگی و اتحاد جوانان کشور بود
یک فعال دانشجویی گفت: 16 آذر ماه یادآور رشادت های جوانان رشید اسلام است از دانشجویان شهید در دفاع مقدس گرفته تا تسخیر لانه ی جاسوسی به دست دانشجویان پیروز خط امام (ره) و اعتراض به دیدار رئیس جمهور آمریکا تا امروز که دستاورهای علمی و فرهنگی و ... در حیطه های مختلفی به جا گذاشته اند.

به گزارش، یک فعال دانشجویی در گفتگو با خبرنگارمشکین‌رساگفت: 16 آذر ماه را به پاس خدماتی که دانشجویان کشور عزیمان به صحنه ی اجرا در آورده اند روز دانشجو نام گذاری شده است و استواری و عظمت دولت ایران، به پاس رادمردی ها و دلاوری ها جوانان کشور بوده است. چرا که طبق فرموده امام (ره) «جوانان دولت می سازند»، پس از اینجاست که باید در تعلیم جوانان کشور کوشید و به پاس خون شهیدانی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، پرچم استوار و مستحکم انقلاب سبز جوانی را همیشه برفراز کنیم و از 16 آذر ماه با رنگ ثبات یاد کنیم.

وی افزود: طبق کلام الله مجید که می فرماید: «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ؛ نون سوگند به قلم و آنچه مى‏نويسند. (قلم/ 1)» باید گفت که، دانشجو با قلم خود به مبارزه بر می خیزد و مجهز به سلاح قلم است. از آن است که امروزه جنگ نرم و فرهنگی گریبان‌گیر دانشجویان و تحصیل کردگان جوان کشورمان است.

این دانشجو گفت: 16 آذر ماه یادآور رشادت های جوانان رشید اسلام است از دانشجویان شهید در دفاع مقدس گرفته تا تسخیر لانه ی جاسوسی به دست دانشجویان پیروز خط امام (ره) و اعتراض به دیدار رئیس جمهور آمریکا تا امروز که دستاورهای علمی و فرهنگی و ... در حیطه های مختلفی به جا گذاشته اند.

وی ادامه داد: باید به یاد سپرد که دانشجو اگر جزوه ای در کلاس ثبت می کند، این تمرینی برای ثبت نکته ها و نسخه هایی در آینده برای مملکت خویش است. همین دانشجویان جوان عصر هستند که فردا ریسمان نمایندگی و رئیس جمهوری مردم خود را بر دست می گیرند. بنابراین دانشگاه و دانشگاهیان نه تنها برای تربیت جوانان بلکه در تعلیم نمایندگان و معاونان آتی نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به وصیت نامه ی سیاسی امام راحل تاکید کرد: امام خمینی (ره) در وصیت نامه ی سیاسی خود در خصوص رابطه دولت و ملت فرمودند: اختلاف عمیق بین دولت و ملت و دانشگاهی و روحانی راه را برای چپاولگران آنچنان باز کند که تمام شئون کشور در تحت قدرت آنان و تمام ذخایر ملت در جیب آنان سرازیر شود. با توجه به این فرمایشات که در واقع اصول تربیتی هم به شمار می رود، ملت ما باید متحد باشد و هرگونه تردید و اضطراب را از شئونات کشور به دور سازند. این ممکن نمی شود مگر به حکم سوگندی که خداوند در کلام الله به قلم خورده است. زیرا در عصر حاضر با قلم و نوشته هست که تعلیم می دهیم و تربیت می یابیم و با آن هست که در کرسی نمایندگی و معاونت و یا هر پستی می نشینیم بی تردید با بهینه شدن قلم هایمان رشد همگانی را مهیا سازیم. چرا که همچنان که آخرین معجزه ی رسول الهی قرآن بود و با قلم نوشته شده است. با قلم هست که رأی می دهیم و و با جوهر آن هست که شایستگان را انتخاب می کنیم. و با قلم هست که عده ای را فریب می دهیم و قلم بطلان بر سوگند الهی بر قلم می کشیم.

این دانشجو تصریح کرد:  ما به عنوان دانشجو که در آستانه انتخابات کشوری هم قرار گرفتیم لازم است با قلم استوار خود شایستگان را با محک عقل کل که سبب تمایز انسان از سایر حیوانات گردیده است، برگزینیم. و با تربیت و تعلیمی که می‌یابیم راه بپیماییم. و استواری کشورمان را که دانشجویان مجاهد برایمان به ارث گذاشتند، مستحکم سازیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد