سرویس: مشکین
کد خبر: 47151
|
13:09 - 1394/09/17
نسخه چاپی

کارشناس مسائل سیاسی:

جنبش های دانشجویی باید در کنار علم دانش فعال باشند

جنبش های دانشجویی باید در کنار علم دانش فعال باشند
کارشناس مسائل سیاسی گفت: جنبش دانشجویی با دو شاخصه‌ی اصلی استکبار ستیزی و عدم سلطه پذیری می‌بایستی همیشه در کنار سنگر علم و دانش حضوری فعال داشته باشند.

به گزارشبه نقل ازمشکین‌رسا، به مناسبت گرامیداشت 16 آذرماه روز دانشجو نشست بصیرتی با حضور کارشناس مسائل سیاسی،رئیس دانشکده کشاورزی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان و جمعی از کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی مشگین‌شهر برگزار شد.

 

در این مراسم دکتر آیدین عزیزپور رئیس دانشکده کشاورزی مشگین‌شهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی 16 آذر سال 1332 و تبریک روز دانشجو افزود: 16 آذر مقدمه ای برای تشکیل گیری جنبش‌های دانشجویی و شکل گیری روحیه استکبار ستیزی در دانشگاه ها شده است که این امر موجب بیداری و عدالت طلبی سایر قشرهای جامعه را فراهم کرده است.

 

وی ادامه داد: این روحیه استکبار ستیزی نقش اساسی و کلیدی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است به طوری که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دانشجویان در دوران‌های مختلف به ویژه دفاع مقدس و در عرصه های علمی، سازندگی و صیانت از ارزش‌های والای انقلاب و استقلال کشور همواره الگو و پیشگام بوده است.

 

فاضل عسگرزاده کارشناس مسائل سیاسی در نشست بصیرتی با موضوع استکبار ستیزی و نفوذ با اشاره به واقعه‌ی 16 آذر سال 32 گفت: این واقعه نشان دهنده‌ی بصیرت و هوشیاری دانشجویان آن دوران بود چرا که دانشجویان نسبت به ظلم و جنایت استکبار و رژیم پهلوی ساکت ننشسته و بیداری و هوشیاری خود را با نثار خون خود در راه اسلام به منصه ی ظهور رساندند.

 

وی افزود: جنبش دانشجویی با دو شاخصه‌ی اصلی استکبار ستیزی و عدم سلطه پذیری می‌بایستی همیشه در کنار سنگر علم و دانش حضوری فعال داشته باشند.

 

وی ادامه داد: استکبار در راس آن آمریکا در طول 37سال گذشته برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کرده اند و با راه‌های مختلف از جمله ترور، تطمیع و تحمیل 8سال جنگ بر ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سعی در از بین بردن نظام داشتند که این هدف با بصیرت و هوشیاری و درایت امام (ره) و رهبری و ملت خنثی شده است اما دشمن در این برهه از زمان به این نتیجه رسیده است که از طریق مذاکره، نفوذ خود را در ایران پیاده نماید.

 

عسگرزاده خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در طول 7ماه گذشته بیش از70 بار به کلمه‌ی نفوذ اشاره و تاکید کرده و خطر آن را برای مسئولین گوشزد کرده است و در مقابل رئیس جمهور آمریکا 70 بار از کلمه ی تغییر در مقابل نفوذ استفاده کرده است.

 

این کارشناس سیاسی راهکارهای مقابله با نفوذ دشمن را باور دشمنی دشمن، حفظ وحدت حداکثری در بین مردم و مسئولین نظام، حفظ روحیه ی انقلابی، عمل به اقتصاد مقاومتی، اتکا به توانایی های خود ودرون، قطع امید از دشمن و اعتماد به توانایی های مردم عنوان کرد و افزود: با هوشیاری و بصیرت دانشجویان در تراز دانشجوی انقلابی با تجهیز به علم و دانش ،ولایت پذیری و اتحاد و انسجام می توان در مقابل نفود دشمن ایستادگی کرد.

 

اهدای جوایز و تقدیر از دانشجویان برتر آموزشی و قرآنی، فعالان فرهنگی و منتخبین ورزشی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد