سرویس: مشکین
کد خبر: 47158
|
21:00 - 1394/09/17
نسخه چاپی

با وجود مخالفت مسئولین دانشگاه برگزار شد؛

تریبون آزاد"دانشجو و استکبار ستیزی"در مشگین‌شهر

تریبون آزاد"دانشجو و استکبار ستیزی"در مشگین‌شهر
با وجود مخالفت مسئولین دانشگاه، تریبون آزاد دانشجویی با موضوع "دانشجو و استکبار ستیزی" در محل دانشگاه پیام نور شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد.

به گزارشبه نقل ازمشکین‌رسا،به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز مشکین‌شهر و به مناسبت روز دانشجو تریبون آزاد دانشجویی با موضوع دانشجو و استکبار ستیزی با استقبال کم نظیر دانشجویان آن دانشگاه برگزار شد.

 

عبدالرضا عبداللهی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان ضمن انتقاد از رویکرد جدید مسئولین بعضی از دانشگاه‌ها نسبت به بسیج و برنامه های فرهنگی، شاخصه‌های دانشجوی انقلابی را با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری به شرح ذیل برشمردند:

 

- شناخت صحیح مبانی انقلاب اسلامی و تلاش برای تقویت و تبیین آن در جامعه.

 

- مطالعه تاریخ معاصر برای آشنایی با تاریخی که بر کشور و ملت، درصد سال گذشته حاکم بوده است

 

- مقایسه انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن با رژیم های قبل از انقلاب

 

- شناخت فلسفه چرایی دشمنی و دوستی کشورهای دنیا با انقلاب اسلامی

 

- آگاهی به چرایی اقبال و توجه مردم به انقلاب اسلامی و بررسی چرایی تحمیل هر گونه هزینه فردی، اجتماعی و اقتصادی مردم به خود و خانواده خود برای حفظ موجودیت انقلاب.

 

- بررسی عمیق این نکته اساسی که چرا گفتمان انقلاب روز به روز به صورت خود جوش طرفداران جدی در میان کشورها، دولت ها و ملت های دنیا پیدا می کند و برعکس، علیرغم تلاش و صرف هزینه های مادی و انسانی زیاد توسط غرب به سرکردگی آمریکا، گفتمان لیبرالیسم برخلاف تلاش تئوریسین های آن برای نهادینه و ترویج آن در دنیا، روز به روز بر نفرت ملت ها و دولت ها نسبت به آن افزوده می‌شود به طوریکه در عالم مادی و معنوی کمترین وجهه را داشته و زیاد مورد توجه و اقبال قرار نمی گیرند.

- دانشجويان در يك جامعه اسلامي و انقلابي كه گفتمان آن از آسيا تا آمريكاي لاتين الگوي بسياري از حاكمان، انديشمندان قرار گرفته است بايستي ضمن حفاظت از جوهر اصلي اين گفتمان يعني معنويت و اسلام ناب محمدي (ص)، در قلمرو دانشگاهي خود حوزه معنويت را تقويت کنند و همگان را به اين سمت سوق دهند كه ديانت ما عين سياست ماست.

 

- مطالبه گری از مسئولان در موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، علمی...

 

-آگاهی از تحولات منطقه و نظام بین الملل و اتخاذ واکنش های لازم.

 

- حضور فعال در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... و واكنش به موقع نسبت به رخدادهاي پيرامون

 

- پیگیری مسائل و معظلات جامعه در دانشگاه از طریق برگزاری جلسات نقد و بررسی و به چالش کشیدن مسئولان و در خواست از آنها برای پاسخگویی.

 

- فعال کردن تشکل‌های دانشجویی و پیگیری مطالبات دانشجویان و دانشگاهیان و جامعه به شکل حقوقی و قانوني، دانشجويان بايستي بتوانند از ظرفيت هاي موجود در دانشگاه‌ها مثل تشكل ها، كانون‌ها و انجمن ها نهايت استفاده را در جهت دفاع آرمان ها و دستاورد ها داشته باشند.

 

- مانع شدن برای ورود جریان های سیاسی بیرون دانشگاه به داخل دانشگاه و ممانعت از قرار گرفتن دانشگاه به عنوان جولانگاه جریانات سیاسی.

 

- هوشیاری دانشجویان نسبت به اینکه پیاده نظام جریانات سیاسی قرا نگیرند و به عنوان شاخه دانشجویی احزاب قرار نگیرند.

 

- دانشجویان به عنوان نخبگان و فرهیختگان جامعه بایستی به دنبال گفتمان سازی و تقویت گفتمان‌های متناسب با آرمانهای انقلاب باشند.

 

- دانشجوی انقلابی آن هم انقلاب اسلامی حتما باید به دنبال تحقق آرمان‌های ناب انقلاب باشند ضمن اینکه حتما بایستی واقعیت ها را هم درک و براساس آن اقدام کنند.

 

- رشد علمی یکی از موضوعات راهبردی برای پیشرفت و توسعه کشور در ابعاد مختلف است لذا دانشجویان بایستی با هر برنامه ای که باعث عقب گرد در رشد علمی شود و به دنبار مسدود کردن مسیر رشد علمی گردد مخالفت نموده و در صدد رفع موانع باشند.

 

- دانشجویان با تیز هوشی تمام باید مانع از این شوند که عده ای سیاسی کار، با اعمال سیاست زده رشد علمی دانشگاه‌ها كُند و باعث انحراف در مسیر رشد و پیشرفت جامعه گردند.

 

- دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم همواره بایستی در مقابل تهدیدات نرم دشمن در حال رصد و آماده باش بوده و ضمن آگاهسازی دیگر اقشار جامعه نسبت به توطئه ها، با هر گونه هجمه نرم دشمن مواجهه و مقابله به مثل کنند.

 

- دانشجویان همواره به مسئولان مراکز آموزشی و علمی یعنی دانشگاههای(دولتی، آزاد، پزشکی، پیام نور، علمی کاربردی، غیر انتفاعی و...) در خصوص مسائل موجود در دانشگاه‌ها اعم از سیاسی، فرهنگی، علمی و... مشاوره داده و کمک نمایند و در صورت عدم توجه مسئولان دانشگاه و عدم اهتمام لازم مبنی بر رفع آنها، موضوعات را از مجاری قانونی دنبال نمایند که تشکل های دانشجویی در این حوزه می‌توانند بستر بسیار خوبی برای کمک به دانشجویان باشند; پس يكي از ماموريت ها و شاخصه هاي بسيار جدي دانشجويان حساس كردن مسئولان نسبت به مسائل درون دانشگاهي و برون دانشگاهي است.

 

- دانشجو دیده بان محافظت از دستاوردهای انقلاب، يعني استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی بوده و باید باشد و در این مسیر هیچ کم کاری از این قشر فکور پذیرفتنی نیست. چرا که به قول شهید مظلوم بهشتی دانشجویان موذن جامعه‌اند و اگر خواب بمانند، نماز امت قضا مي شود.

 

- بررسی عوامل عقب ماندگی و پیشرفت کشور و تلاش برای ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی جهت رسیدن به نقطه مطلوب.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد