سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 47222
|
20:36 - 1394/09/19
نسخه چاپی

تشکل های دانشجویی اردبیل:

حوادث" نارداران" ریشه در نفوذ تفکر وهابی، صهیونیستی به آذربایجان دارد

حوادث" نارداران" ریشه در نفوذ تفکر وهابی، صهیونیستی به آذربایجان دارد
مسئولین تشکل های دانشجویی دانشگاههای اردبیل خواستار جدایی حکومت آذربایجان از سیطره اندیشه های وهابی و صهیونیستی شدند.

به گزارشبه نقل از ابصارنیوز، مسئولین تشکل های دانشجویی دانشگاههای اردبیل در گفتگو با خبرنگار ضمن محکوم کردن اعمال ضد بشری دولت آذربایجان در ایام سوگواری اباعبداله الحسین(ع)، این اعمال وحشیانه را برگرفته از تفکر وهابی و صهیونیستی دانسته و اعلام کردند،دولتمردان این کشور باید خود را از این اندیشه های خطرناک و ویرانگر نجات دهند تا از سوی جوانان انقلابی این کشور سیلی محکم دریافت نکنند.

سیلی محکمی در انتظار حکومت آذربایجان است

سجاد آقازاده دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق در رابطه با حوادث تاسف برانگیز آذربایجان بخصوص اهانت به ائمه اطهار و اهل بیت علیهم السلام و کشتار شیعیان منطقه نارداران باکو ضمن محکوم کردن این جنایت وحشتناک به سردمداران حکومت آذربایجان هشدار داد با دوری از اتاق فکر شیاطین استکبار؛ وهابیت و صهیونیست از انجام جنایات ضد بشری در حق مردم کشورش دست بردارد تا گرفتار آماج خشم جوانان انقلابی کشورش قرار نگیرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه چطور می شود دولت آذربایجان عزاداری این ملت شریف را با چوب و چماق زیر چرخ های خود ببرد و از پذیرش حق  مسلم (دینداری و عبادت) برای شیعیان خودداری کند گفت: این در حالی است که در این کشور نوکران آمریکا و اسرائیل همچون بهایی ها، وهابی ها ، تکفیری ها  و همجنسبازان (ماجرای یورو ویژن) آزاد هستند و مراکز قمار و شراب حتی در ایام محرم نیز آزاد بوده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود گفت: اگر دولت آذربایجان از این روند ظالمانه و پادگانی دست برندارد سیلی محکمی از جوانان انقلابی خود خواهد خورد.

ادامه ناملايمتي با شيعيان، قطعا با واکنش عملی مواجه خواهد شد

علیرضا پاریابی دبیرانجمن دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه چند صباحي است شاهد، هتك حرمت عقايد شيعيان جهان و سركوب آنان در كشور آذربايجان هستیم گفت: .به راستي چرا بايد مردماني در آن ديار به جرم ارادتشان به نوه رسول خدا از حداقل امكانات زندگي مثل برق محروم شوند و نماينده اي در مجلس، عقايدشان را مورد توهين قرار داده و بي غيرت و بي ناموسشان خواند؟؟؟

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان گفت: براستی كساني كه سعي در راه اندازي جريان شيعه ستيزي در اين كشور(آذربايجان) هستند از كجا خط ميگيرند و حمايت ميشوند؟؟

وی با بیان اینکه امت اسلام علي الخصوص شيعيان ايران اينگونه اقدامات را بر نخواند تافت، گفت: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه محقق اردبيلي، اقدامات اخير از سوي برخي افراد تندرو و دنباله رو سياست هاي شيعه ستيزانه و اسلام هراسانه ي دستگاه استكباري در كشور آذربايجان را محكوم كرده و خواستار توقف هر چه سريعتر اينگونه اقدامات در كشور آذربايجان شد.

پاریابی در پایان سخنان خود خطاب به دولت مردان آذربايجان  نیز گفت: دولتمردان آذربایجان بدانند،اگر روند ناملايمتي با شيعيان در كشورشان ادامه پيدا كند با پاسخي محكم از سوي شيعيان ايران نه در حرف، بلكه در عمل مواجه خواهند شد.

 

هجوم همه جانبه حکومت آذربایجان به شیعیان، ریشه در نفوذ وهابیت و صهیونیسم در این کشور است

سعید زارع مسئول بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی نوین حرکت ظالمانه حکومت آذربایجان در مقابله با برگزاری مراسمات دینی و مذهبی یک ملت را ناشی از بر حقانیت بودن دین مبین اسلام دانست و گفت: اقدامات پلیس جمهوری آذربایجان در روزهای اخیر، هجوم سرکوب گرانه و فاشیستی به روستای ناراداران و ایجاد ترس و واهمه در بین زنان و کودکان و قتل مردم بی گناه مسلمان آذری و همچنین اظهارات برخی نمایندگان بی هویت، وابسته و کج اندیش که با گستاخی تمام جا پای گرت ویلدرز هلندی و لونارد لوزیه گذاشته و به ساحت اسلام، شیعه و ائمه اطهار و مردم آذربایجان اهانت نموده است، اقدامی غیر قابل تحمل بوده و باید در مقابل افکار عمومی تمامی مردم دیندار و مومن مورد محاکمه شود.

جغرافیای منطقه نارداران 

منطقه نارداران که در حدود 30 کیلومتری شمال شرق باکو قرار دارد، به خاطر حرم امامزاده بی بی رحیمه، خواهر گرانقدر امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) از شهرت مذهبی در جمهوری آذربايجان برخوردار است و از مهمترین مراکز تشیع در این کشور محسوب می‌شود. درپی حمله خشونت آمیز نیروهای ویژه  به مجلس عزاداری اربعین در نارداران در روز پنج شنبه گذشته، پنج تن از شیعیان شهید و بیش از ده نفر نیز زخمی و بازداشت شدند. این منطقه به مدت یک هفته تحت محاصره نیروهای امنیتی قرار داشت.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد