سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 47240
|
16:03 - 1394/09/20
نسخه چاپی

واکنش امام جمعه اصلاندوز به برخورد خشونت آمیز دولت آذربایجان در نارداران

واکنش امام جمعه اصلاندوز به برخورد خشونت آمیز دولت آذربایجان در نارداران
امام جمعه اصلاندوز حمله به عزاداران حسینی در «نارداران» توسط نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان را محکوم کرد.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازارس تبار،حجت الاسلام والمسلمین "عظیم اسدزاده "در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز با اشارهبه برخورد خشونت آمیز دولت آذربایجان با گروه های اسلامی در نارداران گفت:کشور مسلمان آذربایجان حدود 90 درصد آن شیعه بوده و مردمانی دین دار و عاشق اهل بیت هستند.

ویحمله به عزاداران حسینی در «نارداران» و کشتار برخی از شیعیان توسط نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان را محکوم کردو افزود:حاکمیت این کشور نمی تواند با این ملت معقولانه و منطقی برخورد کند.پرچم امام حسین (ع) را به آتش می کشد،به عزاداران توهین می کندکه ادامه این روند قطعاً به ضرر دولت جمهوری آذربایجان خواهد بود.

امام جمعه اصلاندوز به برخورد ناشایست پلیس آذربایجان با مردم حسینی نارداران اشاره کرد و گفت:حکومت آذربایجان اگر توان دارد قره باغ را از دست ارمنستان بگیرد که بیش از 20 سال است به اشغال نیروهای ارمنستان درآمده اما عرضه ندارند و منتظرند آمریکا قره باغ را بگیرد و پس دهد.

حجت الاسلام اسدزادهبر لزوم برخورد قاطع این دولت با عاملان حمله به عزاداران حسینی در منطقه مذکور تأکید کرد و افزود:دولت آذربایجان که شبانه روزی در رسانه های خود موسیقی و هرزه گری و بی بندوباری را ترویج می دهد و عرضه پس گرفتن قره باغ را نداشته باشد و با شیعیان و عزاداران حضرت امام حسین(ع)مقابله می کندبداند که این وضعیت در این کشور به ضرر آنها تمام می‌شود.

امام جمعه با درخواست از مسئولان نظام برای پیگیری این مساله از راه دیپلماسی و احضار سفیر آذربایجان گفت:دولت محترم تدبیر کند تا جلوی اهانت دولت آذربایجان به مسلمانان و شیعیان این کشور بخصوص شیعیان نارداران گرفته شود و بیش از این مسلمان در آزار و اذیت نیروهای پلیس این کشور قرار نگیرند.

خطیب جمعه اصلاندوز در بخش دیگری از سخنان خود به مساله نفوذ و بیانات مقام معظم رهبری درباره نفوذ دشمنان اشاره کرد و گفت:امروز نخبگان و دانشجویان ایران اسلامی آماج نفوذ دشمن قرار گرفته اند و یقینا جوانان کشور با بصیرت و آگاهی خود و با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب نقشه های شوم دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی ساخته و خواهند ساخت.

وی همچنین اربعین حسینی را نمایش قدرت اسلام و مسلمین دانست و گفت:اربعین امسال با شکوهتر از سالهای گذشته و یکی از ماندگارترین مراسم در عالم تشییع بود که دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با حضور در کربلا نمایش قدرت اسلام را به نمایش گذاشتند که این حضور هیمنه وهابیت،اسراییل و استکبار جهانی را به خاک مالید.

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به اهمیت اربعین حسینی از نظر فردی،اجتماعی و سیاسی افزود:اربعین نمایش اقتدار جهانی و مانور ظلم ستیزی از آثار جهانی این اجتماع بود که توسط امت اسلام به نمایش گذاشته شده بود.

وی سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) را به عموم مسلمانان جهان تسلیت گفت و به شمه ای از زندگی و فضایل اخلاقی آنحضرت اشاره کرد.

حجت الاسلام اسدزاده از حضور پرشکوه مردم ولایی و حسینی شهرستان مشگین شهر در استقبال از پرچم سرخ حسینی که دیروز در سطح این شهر برگزار شد قدردانی کرد و گفت:همزمان با سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) پرچم سرخ بارگاه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)میهمان شهر اصلاندوز خواهد بود.

وی با اشاره به حوادثت اخیر در نارداران برگزاری چنین مراسمی را در شهر مرزی اصلاندوز مهم دانست و  از تمامی مردم و عشایر غیور اصلاندوز خواست ساعت  10صبح فردا در میدان امام حسین(ع) واقع در روبروی سپاه ناحیه عشایری حضور پرشکوه و بی نطیر داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد