سرویس: سیاسی
کد خبر: 47467
|
17:00 - 1394/09/27
نسخه چاپی

امام جمعه موقت شهرستان پارس آباد:

دست داشتن استكبار در كشتار مسلمانان نیجریه/ با کشتار نمی‌توان مانع پیشرفت اسلام در جهان شد

دست داشتن استكبار در كشتار مسلمانان نیجریه/ با کشتار نمی‌توان مانع پیشرفت اسلام در جهان شد
امام جمعه موقت شهرستان پارس آباد گفت: کشتار مسلمانان نیجریه نشانه اسلام هراسی استکبار از نشر اسلام در دنیا است.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازآران مغان،حجت‌الاسلام صالح اسديدر خطبه‌های اين هفته نماز جمعه پارس آبادبا اشاره به فاجعه شیعه‌کشی مسلمانان در نیجریه و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: این امر به منظور اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی بوده و دست آمریکای جهانخوار و رژیم صهیونیستی و برخيسرانكشورهاي عربي در این قضیه واضح و مشخص است.

 

وی،اتفاق نیجریه را بسیار تأسف‎بار دانست وگفت: اخیرا ارتش نیجریه به مراسم عزاداری شیعیان در حسينيه «زارا» در اين كشور حمله و بیش از 1000 نفر را شهید و مجروح كرده و شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه را دستگیر می‌کنند، ما در عين حال كه این وحشی‌گری عوامل تکفیری و وهابی را به شدت محکوم می‌کنیم خواستار واكنش و رسيدگي مجامع بين الملي و حقوق بشر به كشتار شيعيان نيجريه هستيم.

 

امام جمعه موقت پارس آباد در ادامه به موضوع برجام و قطعنامه اخیر شورای حکام درباره پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: سرانجام پس از 12 سال شورای حکام آژانس انرژی اتمی پرونده یک دهه اتهام علیه ایران را بستند.

 

اسدي گفت: به هرحال بعد از چندين سال پرونده هسته‌ای ايران با زحمت فراوان تيم مذاكره كننده و دكتر طريف پرونده موسوم به PMD بسته شد و به‌زودی برجام اجرا و تحریم‌های ظالمانه نیز لغو می‌شود.

 

وي تصريح كرد: اين دستاورد ملي در سايه حمايتها و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب از تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان به ثمر نشست.

 

امام جمعه موقت پارس آباددر ادامه با تسلیت به مناسبت شهادت دکتر مفتح، روز وحدت و حوزه و دانشگاه،با بيان اينكه بنيانگذار اين وحدت مرحوم آيت الله مفتح بودند، یادآور شد: اگر در جامعه‌ای وحدت حاکم باشد می‌تواند در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کند.

 

اسدي با اشاره به لزوم وحدت حوزه و دانشگاه برای اعتلای جامعه، بيان کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه باید ترویج یابد.

 

وي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز، به آغاز ثبت‌نام نامزدهای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: ملت ایران نمایندگان اصلح را انتخاب می‌کنند و اصل مهم در انتخابات، مشارکت حداکثری است.

 

اسدي، ایجاد شور و نشاط در جامعه برای تشویق مردم و شرکت در انتخابات را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: مردم باید سعی کنند فرد اصلح را انتخاب کنند.

 

امام جمعه موقت پارس آباد با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده، اظهار کرد: هفته آینده شهادت امام حسن عسکری(ع) و پس از آن آغاز امامت امام زمان(عج) است.

 

اسدي با بیان اینکه مسلمانان باید زیر چتر ولایت وحدت داشته باشیم، افزود: در زمان غیبت امام زمان(عج) باید حول محور  ولایت‌فقیه وحدت داشته باشیم.

 

وی وجود رهبری را یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند دانست و خاطرنشان کرد: حاکمان دنیا از وجود رهبری ایران در شگفت هستند و بارها در اظهارات خود از شجاعت و تدبیر رهبری، ستایش  کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد