سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 47469
|
19:02 - 1394/09/27
نسخه چاپی

در مسابقات سازه های ماکارونی نوین

رکورد سازه های ماکارونی دانشگاهی جابجا شد

رکورد سازه های ماکارونی دانشگاهی جابجا شد
دبیر مسابقات سازه های ماکارونی موسسه آموزش عالی نوین از جابجایی رکورد سازه های ماکارونی دانشگاهی کشور خبرداد و گفت: 2 ماه پیش نیز برای اولین بار سازه گنبدی شکل در کشور به همت دانشجویان مؤسسه آموزش عالی نوین ساخته شد

به گزارشخبرنگاربه نقل از ابصارنیوز، اولین دوره مسابقات سازه های ماکارونی موسسه آموزش عالی نوین اردبیل در حالی برگزار شد که 13 تیم از دانشجویان این موسسه و دانشکده فنی رازی اردبیل در رشته های استحکام سازه و زیبایی سازه حضور داشتند.

تورج سلیم دبیر ایندوره از مسابقات که خود کسب مقام اول کشوری را در پرونده خود دارد، به خبرنگار ما گفت: این مسابقات با شرکت بیش از 40دانشجو در 13 تیم در دو بخش سازه های مقاومتی و سازه های زیبا در موسسه آموزش عالی نوین انجام شد و دانشجویان شرکت کننده پس از یک هفته پر تلاش و شرکت در کارگاه آموزشی آشنایی با ساخت سازه های ماکارونی اقدام به طراحی و ساخت سازه برای شرکت در مسابقات کردند.

سلیم هدف اصلی از برگزاری این رقابت علمی را تزریق روحیه نشاط علمی در محیط دانشگاه عنوان کرد و گفت: سازه های ماکارونی از جمله مسابقاتی است که دانشجویان با شور و شوق توان علمی خود را بصورت عملی به نمایش می گذارند

نفر اول مسابقات کشوری از جابجایی رکود مسابقات تبریز در این مسابقات خبرداد و گفت: سازه تیم سازه های نویت با حجم 160گرم توانست 46/5 کیلوگرم بار را تحمل کند که در نوع خود رکورد شکنی محسوب می شود.

وی در ادامه سخنان خود  به مسابقات تبریز اشاره کرد و افزود: "سازه گنبدی شکل" برای بار اول در کشور به همت دانشجویان موسسه آموزش عالی نوین ساخته شد و  توانست در مسابقات تبریز با ثبت 27 کیلو گرم  تحمل بار رکورد خوبی را از خود برجای بگذارد.

در مسابقات سازه های ماکارونی، شرکت کنندگان مجاز هستند با استفاده از رشته های ماکارونی و چسب، سازه هایی را بسازند که بتواند نیرویی چند برابر وزن خود را تحمل کند و یا اینکه سازه آنها از لحاظ ارزش های زیبایی شناختی معماری واجد بیشترین عناصر زیباشناسانه باشد.

 سازه های ماکارونی به سازه هایی اطلاق می‌شود که با هدف تکمیل آموزه های نظری دانشجویان مهندسی معماری و عمران با رشته های ماکارونی و چسب ساخته می شود. این سازه ها در مقیاس کوچک نسبت به سازه های واقعی ساخته شده و پس از ساخت مورد بارگذاری قرار می گیرند و سازه ای که بار بیشتر را تحمل کند موفق تر خواهد بود، پل، جرثقیل برجی و انواع قابهای ساختمانی و ستونهای فشاری از جمله رایج ترین سازه های ماکارونی می باشند که دانشجویان می توانند با شرکت در مسابقات سازه های ماکارونی ، مهارتی های تئوریک آموخته در کلاس های درس را در عرصه عمل نیز محک بزنند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد