سرویس: سیاسی
کد خبر: 47476
|
09:04 - 1394/09/28
نسخه چاپی

از صبح امروز؛

ثبت نام کاندیداهای مجلس در فرمانداری پارس‌آباد آغاز شد

 ثبت نام کاندیداهای مجلس در فرمانداری پارس‌آباد آغاز شد
ثبت نام از داوطلبان دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي از صبح امروز همزمان با سراسر کشور در فرمانداری پارس آباد آغاز شد.

به گزارشبه نقل ازآران مغان، ثبت نام داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز شنبه همزمان با سراسر كشور در فرمانداري شهرستان پارس آباد آغاز شده و تا چهارم دی ادامه خواهد داشت.

داوطلبان شرکت در انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي می توانند به منظور اعلام داوطلبی خود با همراه داشتن مدارک مورد نیاز از جمله اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس دار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن، عکس جدید ۴*۳ ده قطعه با زمینه روشن، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹  قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی به ستاد انتخابات کشور، فرمانداری های مراکز حوزه های انتخابیه، سفارتخانه ها یا کنسولگری ها یا نمایندگی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنند.

به استناد ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب شوند گان باید دارای شرایط ثبت نام از جمله اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن، نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه،‌ سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی و حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام  را داشته باشند.

همچنین داوطلبان نمایندگی اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مذکور در بند (یک) مستثنی هستند و باید در دین خود ثابت العقیده باشند.

هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می شود.

بر اساس قانون تفسیر ماده (۲۸) که در ۱۲ مرداد ۹۰ به تائید شورای نگهبان رسیده است، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.

به استناد تبصره ۲ ماده ۹  قانون یاد شده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد کنند و در غیر اینصورت نامزدی آنان باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می شوند.

همچنین به استناد ماده ۴۶  قانون مذکور هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور اعلام کنند و عدول از انصراف نیز پذیرفته نمی شود.

بررسی سوابق داوطلبان

هم زمان با ثبت نام از داوطلبان، بررسی سوابق آنها در هیئت های اجرایی که در استانها شکل گرفته انجام می شود و پس از دریافت استعلام از مراجع چهارگانه ظرف مدت ۵ روز نتیجه به هیئت های نظارت اعلام خواهد شد.

زمان اعلام اسامی کاندیداهای تائید صلاحیت شده

پس از طی مراحل قانونی در  ۲۷ بهمن اسامی قطعی نامزدهای تأئید شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از  وزارت کشور به مراکز حوزه های انتخابیه اعلام خواهد شد و یک روز بعد این اسامی توسط فرمانداران حوزه های انتخابیه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

زمان آغاز تبلیغات

زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنها از ۲۹ بهمن آغاز می شود و تا ۵ اسفند به مدت شش روز ادامه خواهد داشت.

۶ اسفند هر گونه فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها و طرفدارانشان ممنوع خواهد بود. ۲۴  ساعت پس از پایان مهلت قانونی تبلیغات یعنی هفتم اسفند نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد