سرویس: نیر
کد خبر: 47862
|
10:12 - 1394/10/07
نسخه چاپی

حماسه 9 دی کم نظیرترین حرکت تاریخ انقلاب

حماسه 9 دی کم نظیرترین حرکت تاریخ انقلاب
فرمانده سپاه ناحیه نیر گفت: حماسه نهم دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاريخ انقلاب و برگ زرین ديگری در افتخارات مرد و زن ايرانی به حساب می آيد.

به گزارشخبرنگاربه نقل ازنیریمیز، در آستانه سالروز حماسه ۹ دی ماه که نماد بصیرت و وفاداری مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی با انقلاب و رهبری بود، بر آن شدیم تا گفتگویی با  سرهنگ حسن دهقانی،فرمانده سپاه شهرستان نیر داشته باشیم.
 
-  حماسه ۹ دی را چگونه توصیف می کنید؟
سرهنگ دهقانی:حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورايی مردم حماسه ساز و ولايتمدار ايران اسلامی در راهپيمايی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاريخ انقلاب و برگ زرین ديگری در افتخارات مرد و زن ايرانی به حساب می آيد.
حماسه 9 دی نماد عزت، استقلال و بصيرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ايستاده اند. روز نهم دی ماه در تاريخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصيرت» تبديل به يوم الله و ماندگار شد. در اين روز ماندگار و تاريخی ملت هميشه در صحنه ايران اسلامی، حماسه ای ديگر آفريد و دشمنان خدا و دينش را مأيوس و نااميد ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آيت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت.
روز نهم دى هم از همین قبیل است؛ یعنى برخاسته از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ مجاهدانه است.
 
- به نظر شما حماسه ۹دی چه دستاوردی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت؟
سرهنگ دهقانی:ولايت فقيه ركن ركين و عمود خيمه انقلاب است، مردم در طي سالهاي انقلاب جايگاه رفيع و نقش كليدي ولي فقيه را در هدايت سكان انقلاب در امواج سهمگين و طوفان‌هاي مهيب بارها و بارها تجربه كرده اند، عشق به ولايت عشق به خداست و عشق به خدا كليد سعادت دينا و آخرت است.
فتنه گران به زعم خود پنداشتند با جوسازي، بي خردي، غوغا سالاري و اتهام تقلب نيست به انتخابات و جسارت به مقام شامخ ولايت به اهداف پليد خود خواهند رسيد اما آنچه اتفاق افتاد زلزله مهيبي بود كه در كانون‌اصلي فتنه گران واقع شد و مردم ولايتمدار در يوم الله 9 دي بابيعت مجدد با رهبر معظم انقلاب حضرت آيت اله خامنه اي ( مدظله العالي )و آرمان هاي امام راحل(ره)  گور فتنه و فتنه گران را كندند و آنان را به زباله داني تاريخ فرستادند.
در حماسه نهم دي امت حزب الله يك بار ديگر اعلام كرد كه همچنان سرباز ولايت بوده و در اين راه كوچك ترين ترديدي به خود راه نخواهد داد.
نهم دي ماه نمايش بصيرت انقلابي مردم بود . بصيرتي كه غبارها و نقاب ها را كنار زد و چهره واقعي مدعيان و فتنه گران را نشان داد ، چهره كساني كه به خاطر رسيدن به قدرت از هيچ تلاشي حتي ضربه زدن به ريشه هاي انقلاب و اركان ركين نظام اسلامي دريغ نكردند.
 
 
- چه کسانی در مقابل این حرکت عظیم مردم بازنده شدند؟
سرهنگ دهقانی:می توان گفت بدون شک،استکبار جهانی و فریب خوردگان داخلی و خواص بی بصیرت از بازندگان اصلی در مقابل این حرکت عظیم مردم می باشند.
سران فتنه هرچه بیشتر دست و پا زدند در گرداب فتنه بیشتر غرق شدند. فتنه ای که خود را بازیگران اصلی آن دیدند بدون اینکه بازیگردان را دیده باشند. بارها رهبر انقلاب و امت حزب الله از آنها خواستند که از طراحان فتنه اعلام برائت کنند تا حداکثر به لجبازی متهم شوند اما آنها حتی یک بار هم نخواستند قبول کنند که بازیچه هستند.
 
- به عنوان آخرین سوال به نظر شمانقش بسیج در حماسه ۹ دی چه بود؟
دشمن در بحث جنگ نرم در ایران به خاطر وجود بسیج بار دیگر شکست خورد  و ما دیدیم که بسیجیان در 9 دی 88 چگونه انقلاب مخملی دشمنان را برای همیشه از ذهنشان پاکردند. و قطعا روال چگونگی شکست خوردن انقلاب مخملی در ایران برای مقابله با انقلاب های مخملی در دیگر کشورها استفاده می شود.
بسیج و تفکر بسیجی ، بصیرت و بیداری دینی و حضور همیشگی در صحنه، کلیه توطئه های نظامی و سیاسی و تشنج آفرینی ها را با مظلومیت خود خنثی نموده و با حرکات مردمی و مظلومانه خود باعث بیداری بسیاری از فریب خوردگان شد.
 
 روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ايران نشان دادند که اين جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملکت تان آسيب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پايبند هستند.

 

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد