سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 48277
|
20:32 - 1394/10/17
نسخه چاپی

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

لايحه ايجاد منطقه آزاد 20 دی به مجلس می رود

	لايحه ايجاد منطقه آزاد 20 دی به مجلس می رود
رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت:با اعلام وصول،لايحه ايجاد مناطق آزاد 20 دی ماه دوباره در دستور كار صحن علنی قرار می گيرد.

به گزارش،حجت الاسلام والمسلمین حبیب برومند در گفتگو با خبرنگارارس تباراظهار کرد:به مردم شريف استان اردبيل نويد می دهيم كه با توجه به رايزنی های انجام شده با هيات رئيسه مجلس شورای اسلامی و تقديم مجدد بيش از 50 امضا برای تغيير دستور صحن علنی،در هفته پيش رو اين لايحه حياتی مجددا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی و به اميد خداوند منان، دل مردمی كه منتظر خبر خوش تصويب منطقه آزاد در نقاط مرزی كشور هستند، شاد خواهد شد.

وی گفت:پرونده لايحه مناطق آزاد در مجلس بسته نشده و با تلاش بنده و همكارانم در مجلس شورای اسلامی 20 دی ماه مجددا به صحن علنی خواهد آمد.

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل افزود:بايد به اطلاع مردم شريف استان برسد كه عموم نمايندگان استان،استاندار محترم و نماينده ولی فقيه در استان اردبیل از هيچ تلاشی دريغ نكردند و با دعای خير مردم به زودی به ثمر خواهد نشست و با توجه ويژه نمايندگان مجلس شورای اسلامی،به تصويب رسيده و با اهتمام دولت، روند اجرای آن شروع خواهد شد.

نماینده شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد:با توجه به اينكه ايراد مربوط به مغايرت با قانون برنامه توسعه مرتفع شده است، شاهد تصويب لايحه مناطق آزاد تجاری در صحن علنی مجلس باشيم.

به گزارشارس تبار،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه 29 آذر پس از سخنرانی موافقان و مخالفان حاضر در جلسه علنی مجلس،با ایجاد منطقه آزاد تجاری اردبیل و همچنین 6 منطقه آزاد تجاری دیگر مخالفت کردند.

این لایحه که طبق اعلام محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به علت مخالفت با برنامه پنجم توسعه نیازمند دو سوم آرای نمایندگان بود با 117 رأی موافق، 85 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع به تصویب نرسید.

پس از رأی مخالف نمایندگان باهنر اعلام کرد طبق آیین‌نامه می‌توان با جمع‌آوری 50 امضا لوایح رد شده را مجددا به صحن علنی ارائه داد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد