سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 49075
|
14:19 - 1394/11/10
نسخه چاپی

به دنبال شایعه واریز یارانه به شرط کارت ملی صورت گرفت؛

ازدحام مردم مقابل ثبت احوال اصلاندوز برای ثبت نام کارت ملی هوشمند

ازدحام مردم مقابل ثبت احوال اصلاندوز برای ثبت نام کارت ملی هوشمند
بر خلاف برخی شایعات منتشره مبنی بر لزوم تعویض کارت‎های ملی، تمامی این کارت‎ها دارای اعتبار هستند و در حال حاضر نیازی به تعویض کارت‎های فعلی نیست.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تبار،طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، براساس ماده 4 آیین نامه اجرایی از ماده 7 قانون هدفمند سازی یارانه ها ، تمامی هموطنان بیشتر از 18 سال سن که دارای شماره ملی بوده اما تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده اند،موظفند حداکثر تا تاریخ 15 بهمن سال جاری اقدامات لازم را برای دریافت کارت ملی انجام دهند .

بر این اساس درصورت عدم تعیین تکلیف وضعیت کارت ملی مربوطه ، پرداخت یارانه این افراد از بهمن سال جاری متوقف می شود .

 

این روزها اداره ثبت احوال و دفاتر پیشخوان اصلاندوز با ازحادم جمعیت روبه‌رو شده که هجوم مردم تنها به دلیل ترس از محرومیت یارانه است و این مهم در پی انتشار شایعات اخیر در خصوص قطع یارانه افرادی که فاقد کارت ملی هوشمند هستند به ازدحام جمعیت در این مراکز دامن زده است.

قدیر علایی رئیس ثبت احوال شهر اصلاندوز در این خصوص به خبرنگارارس تبارگفت: پخش شایعاتی از جمله قطع یارانه افرادی که فاقد کارت ملی هوشمند هستند نگرانی های فراوانی را در سطح بخش اصلاندوز ایجاد کرده که این مهم باعث شده شاهد ازدحام جمعیت برای ثبت نام کارت ملی هوشمند در اداره ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دولت این بخش باشیم.

وی افزود: تمامی کارتها ملی غیر هوشمند که در دست همشهریان است فعلا دارای اعتبار هستند و یارانه آنها مثل قبل پرداخت می شود که البته کارتهای فعلی تدریجا پس از ثبت نام تعویض خواهد شد.

علایی اظهار کرد: با توجه به اعلام سازمان هدفمند نمودن یارانه ها، افرادی که فاقد کارت ملی هستند چه قدیمی و چه جدید و تاکنون کارت دریافت ننموده اند باید جهت ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام نمایند.در غیر اینصورت یارانه این افراد حذف خواهد شد.

 

اما طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور افراد بدون کارت ملی درصورت داشتن شرایط زیر نسبت به انجام پیش ثبت نام اقدام فرمایند.

1-کسانی که بالای 15 سال تمام بوده و تاکنون کارت شناسائی ملی دریافت ننموده اند . ( کارت اولی ها )

2- کسانی که کارت شناسایی ملی خود را مفقود نموده اند و یا یکی از اقلام اطلاعاتی مندرج بر روی کارت شناسایی ملی خود را تغییر داده اند ( نام ، نام خانوادگی ، تاریخ تولد ، شماره شناسنامه و نام پدر ).

توجه : حضور متقاضی در دفتر ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار، کد پستی، آدرس محل سکونت و شماره تلفن ثابت و همراه الزامی می باشد. ضمناً نظر به اینکه در اغلب دفاتر ثبت نام ، واحد عکس برداری مستقر می باشد پیشنهاد می شود با آمادگی کامل مراجعه فرمایید.

تذکر مهم: حذف یارانه افراد بالای 18 سال صرفاً مربوط به کسانی میباشد که فاقد کارت شناسایی ملی یا کارت هوشمند ملی هستند. بنابراین کسانی که کارت شناسایی ملی دارند، نیازی به ثبت نام کارت هوشمند ملی ندارند. ضمناً برای جلوگیری از حذف یارانه ی افراد فوق الذکر ، تکمیل ثبت نام کافی است .

این افراد می‌توانند با مراجعه به سایتhttps://www.ncr.irاقدام به ثبت نام کارت ملی هوشمند کنند.

 

یارانه بهمن ماه افراد فاقد کارت ملی قطع می‌شود

احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگارخبرگزاری صدا و سیمابا بیان اینکه فقط یارانه افرادی که کارت ملی نداشته باشند قطع می شود، از این گروه از یارانه بگیران خواست هرچه سریعتر برای دریافت کارت ملی خود اقدام کنند.

وی همچنین داشتن شماره ملی را نیز کافی ندانست و تاکید کرد: دولت یارانه نقدی را به کسانی پرداخت می کند که حتما کارت ملی داشته باشند.

 

15 بهمن، آخرین مهلت تعیین تکلیف یارنه افراد بالای 18 سالی که کارت ملی ندارند

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون در ادامه گفت: این افراد اگر برای دریافت کارت ملی خود اقدام نکنند، یارانه شان قطع می شود.

میدری افزود: از دفاتر پستی و پیشخوان دولت خواسته شده برای تعیین تکلیف بیش از یک میلیون و 900 هزار شهروندی که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده اند، همکاری کنند.

معاون وزیر تعاون گفت: تاکنون حدود 300 هزار نفر مشکل خود را برطرف کرده اند.

گزارش از سجاد میرزایی

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد