سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 51042
|
10:14 - 1395/01/08
نسخه چاپی

تخریب؛همچنان گزینه روی میز تبلیغات انتخاباتی در حوزه پارس آباد و بیله سوار!

 تخریب؛همچنان گزینه روی میز تبلیغات انتخاباتی در حوزه پارس آباد و بیله سوار!
متاسفانه گاهی اوقات دیده می شود که طرفداران کاندیداهای انتخاباتی، رویه تخریب را در پیش می گیرند و در این مسیر به روش های مختلفی برای کسب رای بیشتر برای نماینده خود متوسل می شوند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تبار،انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با رقابت بیش از 6 هزار کاندیدا برگزار شد و مردم با حضور پرشور در انتخابات هفتم اسفند آراء خود را به صندوق های رای انداختند.

در این فصل از رقابت های انتخاباتی برخی در میانه راه صحنه رقابت را ترک کردند؛ برخی نیز از صحنه رقابت کنار زده شدند و خیلی ها نیز راهی بهارستان شدند.

البته در این دوره از انتخابات مجلس برخی از کاندیداها نیز در چندین حوزه انتخابی به دلیل عدم کسب اکثریت آرا نتوانستند در دور اول به مجلس راه یابند و انتخابات این حوزه ها به دور دوم دوم کشیده شد و فصل جدیدی از رقابت ها رقم خورد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور، مرحله اول انتخابات تکلیف 221 کرسی مجلس شورای اسلامی مشخص شده و 69 کرسی باقی مانده است که با رقابت 138 نامزد در انتخابات دور دوم مشخص می شود و زمان برگزاری انتخابات دور دوم، دهم اردیبهشت ماه امسال است.

حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار نیز از جمله حوزه های انتخاباتی بود که در دور اول انتخابات، نماینده ای نداشت و انتخابات آن با رقابت دو نماینده به دور دوم کشیده شد.

ایرج بیگدلو و شکور پورحسین دو نماینده حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار به ترتیب با تعداد آراء ۲۰هزار و ۴۹۹رای و ۱۷هزار و ۴۷۵رای، بار دیگر وارد عرصه رقابت شده اند تا یکی از این دو به عنوان نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار به مجلس راه یابد.

با این حال این روزها نیز بازار تبلیغات کاندیداها گرم است و آن ها با حضور در جمع های مختلف و تشریح برنامه های خود به دنبال به دست آوردن هواداران جدید برای خود هستند تا بتوانند رای بیشتری را در این دور از انتخابات کسب کنند.

 متاسفانه در این میان گاهی اوقات دیده می شود که طرفداران کاندیداهای انتخاباتی، در محافل و فضای مجازی رویه تخریب را در پیش می گیرند و در این مسیر به روش های مختلفی برای کسب رای بیشتر برای نماینده خود متوسل می شوند.

یکی از ویژگی هایی که رهبر معظم انقلاب در عرصه انتخابات بر آن تاکید دارند، حفظ اخلاق انتخاباتی است و رعایت اخلاق انتخاباتی را یکی از ویژگی های رقابت انتخاباتی سالم عنوان کرده اند که مسئله تخریب با این امر منافات دارد.

پیشنهاد می شود که طرفداران نمایندگان به جای تخریب دیگر رقبای انتخاباتی به تشریح و تبیین برنامه های کاندیداهای خود بپردازند تا مردم بتوانند در فضایی واقعی و به دور از تخریب دیگران، نماینده واقعی خود را انتخاب کنند که البته کاندیداها باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند و به شدت از تخریب رقبای خود اجتناب کنند؛ چرا که نماینده ای که با تخریب دیگران به مجلس راه یابد دیگر نمی تواند داعیه خدمت به مردم را داشته باشد.

البته مردم ایران همواره ثابت کرده اند که در انتخاب خود آگاهانه عمل می کنند و در این دور از انتخابات نیز نماینده خود را با شناخت و آگاهی انتخاب می کنند.

حفظ اخلاق انتخاباتی توسط کاندیداها و طرفدارن آن ها از مسائلی است که به طور جدی باید مورد توجه قرار گیرد تا نمایندگانی شایسته به مجلس راه یابند.
 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد