سرویس: بیله سوار
کد خبر: 51102
|
22:43 - 1395/01/10
نسخه چاپی

شهردار جعفرآباد خبر داد:

ایجاد روزبازار با هدف تامین اقلام مورد نیاز شهروندان

ایجاد روزبازار با هدف تامین اقلام مورد نیاز شهروندان
شهردار جعفرآباد گفت: برای نخستین بار روزبازار با هدف کاهش بار ترافیکی در نقاط ازدحام شهری و تامین اقلام مورد نیاز شهروندان ایجاد می شود.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تبار،"مهرداد پورجم" امروز در جلسه کارگروه روزبازارهای جمعی که با مشارکت بخش خصوصی شرکت زمرد قله سبلان در شهرداری جعفرآباد تشکیل شده بود گفت:حمایت از تولیدات داخلی از جمله صنایع دستی، خانگی و روستایی و کمک به رفع سد معابر عمومی و فروشندگان کم سرمایه از اهداف آیین نامه اجرایی نحوه برگزاری روزبازارهای جمعی است.

 

وی با بیان اینکه این کارگروه براساس مواد1 و 3 آئین نامه اجرایی نحوه برگزاری روزبازارهای جمعی موضوع ماده 85قانون نظام صنفی تشکیل شده است افزود: روزبازار مکانی است برای عرضه کالا و محصولات صرفا داخلی توسط افراد یا واحدهای صنفی که به صورت موقت وفق شرایط این آئین نامه ایجاد می گردد.

 

شهردار جعفرآباد اظهار کرد:روزبازار با هدف خدمت رسانی به شهروندان ،کاهش بار ترافیکی در نقاط  ازدحام شهری و عرضه مایحتاج عمومی مردم بزرگوار با مشارکت شرکت زمرد قله سبلان در دستورکار قرار گرفت و شهرداری نیز از برگزاری چنین بازاری که با هدف تامین اقلام مورد نیاز شهروندان محترم ایجاد میشود حمایت میکند.

 

پورجم ازحضور بموقع اعضا ءکارگروه و نمایندگان سایر دستگاه به خاطر شرکت درجلسه تقدیر و تشکر کرد.

 

در ماده سه آیین نامه آمده است: به منظور تشخیص ضرورت ایجاد روزبازارها و نظارت بر حسن اجرای این آیین نامه در هر شهرستان کارگروهی متشکل از روسا یا معاونان دستگاه های زیر تشکیل می گردد:

۱-شهرداری (رئیس)

۲-سازمان و یا اداره صنعت، معدن و تجارت

۳-جهاد کشاورزی

۴-اتاق اصناف

۵-تعاون، کار و رفاه اجتماعی

تبصره: جلسات کارگروه با حداقل چهار عضو تشکیل و تصمیمات آن با سه رای معتبر خواهد بود. ضمنا در صورت تشخیص کارگروه از نمایندگان سایر دستگاهها و تشکل ها بدون داشتن حق رای برای شرکت در جلسات دعوت به عمل می آید.

در ماده ۴ این آیین نامه، ضرورت ایجاد یک یا چند روز بازار، تعیین ضوابط واگذاری، تعداد غرف، مکان های قابل واگذاری و ضابطه تولیدات داخلی به منظور جلوگیری از اختلال در عرضه محصولات توسط واحدهای صنفی با پیشنهاد مشترک شهرداری و اتاق اصناف بر عهده کارگروه گذاشته شده است.

براساس ماده ۵، متقاضیان اعم از صنفی، صنعتی، مشاغل خانگی و روستایی، صنایع دستی و نیز فروشندگان کم سرمایه و فاقد مکان می توانند از امکانات روز بازارهای پیش بینی شده مطابق مقررات تعین شده توسط کارگروه استفاده کنند.

طبق ماده ۶ آیین نامه اجرایی نحوه برگزاری روز بازارهای جمعی، چگونگی قیمت گذاری کالاهای قابل عرضه در روز بازارها تابع مقررات عمومی کشور است.

در ماده ۷ آمده است؛ این آیین نامه به استناد ماده ۸۵ قانون نظام صنفی مشتمل بر ۷ ماده و یک تبصره توسط دبیرخانه هیات عالی نظارت تهیه و به تصویب وزیر صنعت، معدن و تجارت رسیده است.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد