سرویس: اجتماعی
کد خبر: 52
|
13:13 - 1391/07/19
نسخه چاپی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل:

اردبیل در زلزله آذربایجان شرقی توان امدادی خود را به نمایش گذاشت

اردبیل در زلزله آذربایجان شرقی توان امدادی خود را به نمایش گذاشت
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در زلزله‌ اخیر آذربایجان شرقی، استان اردبیل آمادگی امدادی خود را برای مردم کشور به نمایش گذاشت.

 

به گزارش سبلانه به نقل از خبرگزاری فارس، بهرام غیبی صبح امروز در جریان برگزاری مانور زلزله و اسکان اضطراری در روستای دیمان شهرستان نیر اظهار داشت: ما در عرصه امداد و امداد‌گری و ایثار و از خودگذشتگی شاهد حضور مردمانی هستیم که خود از جنس فداکاری بوده و ذره‌ای ناکامی هموطنان خود را بر نمی‌تابند.

وی با اشاره به اینکه هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی بهترین فرصت برای اجرای چنین مانورهایی است، تصریح کرد: امداد‌گران ما در نجات جان مردم بی‌ادعا و خاموش وارد کار می‌شوند و این همان خواسته‌ای است که ما از امدادگران پر‌توان و پر‌تلاش خود داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در ادامه از فعالیت 20 دستگاه اجرایی در استان در راستای کاهش اثرات بلایای طبیعی در کنار جمعیت هلال احمر استان اردبیل خبر داد و یادآور شد: ما در راستای کاهش اثرات بلایای طبیعی طرح‌های گسترده و برنامه‌ریزی‌های متنوعی را اجرایی می‌کنیم تا در زمان وقوع حوادث و بلایا نه تنها آمادگی کامل را داشته باشیم بلکه خود و دیگران را نیز از این حوادث و بلایا مصون نگه داریم.

غیبی ایران را جزو نخستین کشورهای حادثه‌خیز اعلام کرد و گفت: طبق تحقیقات به عمل آمده ایران، اندونزی و بنگلادش آسیب‌پذیر‌ترین کشورها هستند که این ایجاب می‌کند ما در راستای تلاش همه جانبه برای کاهش اثرات بلایای طبیعی کوتاهی و قصور نداشته باشیم.

این مسئول بیان داشت:‌ از 42 مورد بلا و حوادث طبیعی 32 مورد آن در کشور ما روی می‌دهد و در حال حاضر یکی از دغدغه‌های مجامع جهانی و نگرانی عمیق نهادهای کشوری و جهانی این است که آسیب‌های ناشی از این حوادث را به حداقل برسانند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ژاپن، نپال و تهران را جزو مناطقی است که سازمان‌ها و نظام‌های جهانی بر آنها تاکید دارند افزود:‌ زلزله‌ آذربایجان شرقی هشداری جدی بود تا برای کاهش این اثرات خود را آماده ساخته و طرح‌ها و برنامه‌های مورد نظر را به مرحله اجرا در‌آوریم.

غیبی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل و کلیه مسئولان در زلزله اخیر در آذربایجان شرقی توان هماهنگی و آمادگی خود را به دید و سمع همگان رساندند به طوری که کلیه دستگاه‌های استان جزو اولین دستگاه‌هایی بودند که به یاری زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی شتافتند به طوری که مقام معظم رهبری اردبیل را در این راستا شایسته تقدیر دانستند.

وی در پایان اظهار داشت: در مانور زلزله و اسکان اضطراری که امروز شاهد آن هستیم 500 نفر از امدادگران و همکاران با یک دستگاه بالگرد هوایی، آشپزخانه سیار، 100 دستگاه چادر و 50 دستگاه آمبولانس اورژانس و امدادرسانی، به همراه نیروهای بسیج و نظامی و انتظامی حضور یافته‌اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد