سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 52620
|
17:12 - 1395/02/27
نسخه چاپی

رئیس حفاظت محیط زیست پارس آباد خبر داد:

صیادان غیرمجاز ماهی در پارس آباد دستگیر شدند

صیادان غیرمجاز ماهی در پارس آباد دستگیر شدند
رئیس حفاظت محیط زیست پارس آباد از دستگيری متخلفين صيد ماهی با دستگاه غير مجاز شوكر برقی در این شهرستان خبر داد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلی"هاشم میرزانژاد اصل" امروز در گفت و گو با خبرنگارارس تبارگفت:ماموران يگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طی عمليات برنامه ريزی شده گشت و كنترل شبانه متخلفين صيد ماهی با دستگاه شوكر برقی را دستگير کرده و از آنها تعداد 508 قطعه ماهی،دو دستگاه شوكر برقی،سه عدد باطری خودرو و دو دستگاه قايق بادی كشف و ضبط کردند.

 

وی افزود:صيد ماهی با دستگاه شوكر برقی بر خلاف قوانين و مقررات شكار و صيد بوده و عواقب جبران ناپذيری بر حيات موجودات زنده آب دارد.

 

رئيس اداره حفاظت محيط زيست همچنين اعلام کرد:يگان حفاظت این اداره در دفاع از عرصه هاي طبيعی به صورت شبانه روزی فعاليت کرده و در اين راستا از تمامی ظرفيت های خود و كمك های همياران محيط زيست استفاده می کند.

 

میرزانژاد خواستار همکاری آحاد مردم شهرستان پارس آباد در اين راستا شد و افزود:ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با متخلفينی كه با اقدامات غير مجاز خود،سلامتی عموم مردم شهرستان را تهديد می كنند با قاطعيت و بدون اغماز برخورد می کند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد همچنین از پايان سرشماری قرقاول در زيستگاههای شهرستان پارس آباد خبر داد و گفت: سرشماری گونه بومی و حفاظت شده قرقاول كه به عنوان گونه شاخص حيات وحش استان اردبيل در سطح كشور مطرح است از 13 ارديبهشت آغاز و بدليل وسعت زياد مناطق جنگلی در شهرستان پارس آباد پس از 12 روز به پايان رسيد.

 

وی افزود:در طول اين سرشماري تعداد 30 قطعه از پرنده مذكور كه غالبا جنس نر بودند سرشماري و از آنها تصوير برداري شد.

 

میرزانژاد خاطرنشان کرد:گونه قرقاول،گونه حفاظت شده بسيار زيبا است كه در مناطق جنگلي شهرستان پارس آباد به ندرت مشاهده می شود و نيازمند حمايت تمامي اقشار مردم اين شهرستان جهت حفظ بقاي خويش است در غير اينصورت اين پرنده زيبا از چرخه حيات وحش شهرستان پارس آباد حذف خواهد شد .

 

به گزارشارس تبار،مناطق جنگلی شهرستان پارس آباد به صورت نوار سبز باريكی در امتداد رودخانه مرزي ارس به طول 65 كيلومتر گسترش يافته است . 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد