سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 52670
|
15:04 - 1395/02/29
نسخه چاپی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج عشایری:

عشایر نقش مهمی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دارند/ زندگی عشایر تجلی عینی غیرت و مردانگی است

عشایر نقش مهمی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دارند/ زندگی عشایر تجلی عینی غیرت و مردانگی است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج عشایری اردبیل عشایر را یکی از موثرترین و کارامدترین قشر جامعه در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تبار،بمناسبت 29 اردیبهشت روز بسیج عشایری صبح امروز چهارشنبه مراسمی به همین منظور با حضور فرمانده سپاه ناحیه عشایری،نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری،فرماندهان پایگاه ها،حوزه ها و سران ایلات و طوایف عشایری و جمعی از بسیجیان خواهر و برادر در مکان دفتر امام جمعه اصلاندوز برگزار شد.

 

حجت الاسلام سردارپور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری به مناسبت روز بسیج عشایری و همچنین روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز سرباز به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

وی با اشاره به رشادتها و ایثارگریهای شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: عشایر در آن دوران نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی داشتند که 168شهید عشایر والامقام ،نمونه این معامله با خداست.

 

حجت الاسلام سردارپور با ییان اینکه عشایر در جنگ و بعد از آن نیز کوشیدند تا انقلاب به پیش برود افزود: از جمله ویژگی های بارز عشایر ، غیرت، شرافت و شجاعت است و تنها خانواده ای که در این زمان و در کنار هم زندگی می کنند عشایر هستند.

 

وی بااشاره به نامگذاری امسال بنام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد:جامعه عشایری منویات معظم له را در این مورد تحقق بخشیده چنان که بیش از 70 درصد از لبنیات و گوشت کشور را عشایر تأمین می کنند که باید از این قشر زحمتکش حمایت شود تا آنان نیز تلاش و کوشش خود را بیشتر کنند.

 

وی بابیان اینکه عشایر مردمانی کم‌توقع، پرکار و سخت‌کوش هستند گفت: عشایر در بخش‌های مختلف اقتصادی ازجمله فراورده‌-های دامی، کشاورزی، زنبورداری، صنایع‌دستی و... نقشی بسیار مهمی دارند.

 

این مسئول در ادامه با گرامیداشت روز بسیج عشایری هدف از این برنامه را دیدار با سران طوایف عشایر دانست و گفت:عشایر باید بدانند که همیشه در کنار رهبری و انقلاب قرار دارند.

 

حجت الاسلام سردار پور در ادامه با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) گفت:در مورد سن ایشان واعظان 20 تا 30 سال را در نظر گرفته اند و در حق ایشان دعا و زیارت وجود دارد و این امتیاز برای حضرت علی اکبر (ع) است.

 

 

وی گفت: نباید احادیثی که مورد اختلاف است در اماکن عمومی و مجالس عمومی گفته شود. در کتاب از مدینه تا کربلا نیز سن ایشان متفاوت گزارش شده است و مداحان باید دقت کنند که حرف و حدیثی که مورد شبهه است نباید گفته شود.

 

در پایان برنامه ضمن شعف خوانی از دو تن از سربازان نمونه ناحیه عشایری اصلاندوز با تقدیم هدایا تجلیل شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد