سرویس: اجتماعی
کد خبر: 53
|
13:24 - 1391/07/19
نسخه چاپی

در روستای دیمان نیر صورت گرفت

آغاز مانور زلزله با شعار «لبیک یا رسول‌الله » در نیر

آغاز مانور زلزله با شعار «لبیک یا رسول‌الله » در نیر
همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی مانور زلزله و اسکان اضطراری در روستای دیمان شهرستان نیر با رمز «لبیک یا رسول‌الله» آغاز شد.

 

 

به گزارش سبلانه به نقل از خبرگزاری فارس، در این مانور که در مناطق آزاد روستای دیمان برگزار می‌شود 500 نفر امدادگر با تمام تجهیزات و امکانات آماده بوده و مانور اسکان اضطراری را اجرایی می‌کنند.

فرماندار شهرستان نیر پیش از آغاز این مانور در سخنانی اظهار داشت: برگزاری چنین مانورهایی فرصت بسیار مناسبی را فراهم می‌آورد تا در شرایط حساس و حوادث غیر‌مترقبه علیرغم وجود آمادگی، مردم خونسردی خود را نیز حفظ کرده و در راستای پیشگیری از آسیب‌های وارده اقدام کنند.

سید حمید عباداللهی خاطرنشان کرد: برگزاری مانور زلزله و اسکان اضطراری سبب می‌شود تا نقاط قوت و ضعف نهادها و هماهنگی لازم در مقابله با مدیریت بحران صورت گیرد.

وی با تقدیر از ستاد حوادث استان و شهرستان نیر در برگزاری این مانور یادآور شد: مانور زلزله و اسکان اضطراری در راستای آشنا ساختن مردم با زوایای مختلف حوادث غیر‌مترقبه است تا مردم بدانند در زمان وقوع حادثه بدون اینکه سردرگم و دستپاچه شوند چگونه خود را در مقابل حادثه ایمن نگه دارند.

این مسئول اظهار امیدواری کرد با برگزاری این مانور بتوان در راستای ارائه خدمات امدادی به مردم به ویژه در زمان حوادث غیر‌مترقبه گام‌های لازم برداشته شود.

شناسنامه حوادث برای روستاها تدوین می‌شود

رئیس شورای بحران شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما در روستاها بیشترین مناطق و منازل آسیب‌پذیر را شاهد هستیم، بیان داشت:‌ زلزله آذربایجان شرقی تجربه‌ای گران سنگ برای ماست تا بتوانیم مردم خود را در مواقع حادثه آماده نگه داریم.

عباداللهی همچنین از تهیه شناسنامه جامع حوادث برای روستاها خبر داد و افزود: این شناسنامه شامل تعداد خانوار، مناطق آسیب‌پذیر، منازل مقاوم‌سازی شده و مناطق بحران خواهد بود.

هم اکنون مانور زلزله و اسکان اضطراری در روستای دیمان در حال برگزاری است و مردم روستا همکاری خوب و جامعی را با ستاد بحران استان به عمل آورده‌اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد