سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 54377
|
11:16 - 1395/04/12
نسخه چاپی

پرواز قیمت مرغ در اصلاندوز/هر کیلو مرغ 7500 تومان!

پرواز قیمت مرغ در اصلاندوز/هر کیلو مرغ 7500 تومان!
قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار اصلاندوز امروز با 1500 تومان افزایش نسبت به هفته های گذشته به 7500 تومان رسیده است.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تبار،وضعیت بازار مرغ یکی از مباحثی است که در روزهای اخیر به یکی از دغدغه‌ها و نیازهای اساسی مردم تبدیل شده است.مرغ یکی از کالاهای اساسی برای خانوارها محسوب می شود که در صورت نامتعادلی در قیمت آن باعث بروز مشکلات اهالی بخصوص اقشار کم در آمد خواهد شد.

قیمت مرغ امروز در بازار اصلاندوز به نرخ‌های بیش از 7500 رسیده و نارضایتی مردم را در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به همراه داشته است.

گوشت گرم مرغ برای خانوار این شهر طی هفته های گذشته بین 6000 تا 6500 تومان توسط خرده‌فروشی‌های سطح شهر به فروش می‌رسید اما در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان گویا بال و پر درآورده و به پرواز درآمده‌اند.

علیرضا ولی مدیرعامل پشتیبانی دام، معتقد است که قیمت عرضه عمده گوشت مرغ کمتر از 7هزار تومان است اما برخی فروشگاه‌ها با قیمتی بیش از قیمت معمول عرضه می‌کنند.

وی در این باره گفته است که عرضه گوشت مرغ با قیمت بیش از 7200 تومان غیرواقعی است و دستگاه‌های نظارتی باید با این مسئله برخورد کنند.

این در حالی است که حمید فاضلی مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنعت مرغداری کشور معتقد است که قیمت مرغ گران نشده و به نرخ واقعی و تعادلی خود رسیده است. چرا که با محاسبه قیمت نهاده‌های تولید مرغ کیلویی 7500 تا 8 هزار تومان منطقی است.

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۷هزار و ۹۰۰ افزایش‌ یافته که دلیل این امر کاهش عرضه و بالارفتن قیمت مرغ زنده است.

گزارشی که امروز خبرگزاری فارس در این مورد ارائه داده است بنظر می رسد این اظهار نظر‌ها در حالی مطرح می‌شود که مدیران دولتی مخالف افزایش نرخ بوده و درباره عرضه گوشت مرغ با قیمت بیش از 7200 تومان هشدار داده و آن را غیرقانونی می‌دانند و از طرفی افزایش قیمت را نوعی سودجویی توسط افراد اعلام کرده‌اند.

حال یکی از راهکارهای اساسی مبارزه با این وضع موجود قیمت مرغ در روزهای اخیر،نظارت جدی مسئولان ذی ربط است که به این مسئله باید توجه ویژه ای کنند.

در سایر اقلام خوراکی نیز در طی روز های گذشته تا به امروز افزایش قیمت داشته که گزارش آن نیز متعاقبا ارسال می شود.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد