سرویس: نیر
کد خبر: 54410
|
09:58 - 1395/04/13
نسخه چاپی

منظقه گردشگری بولاغلار نیر یا عروس آذربایجان؟!

منظقه گردشگری بولاغلار نیر یا عروس آذربایجان؟!
با کمی تامل در مولفه های اصلی مکان گردشگری و توریسم پذیر، مکانی منطقه گردشگری است که هم از نظر تاریخی و فرهنگی و هم از نظر عوامل طبیعی و هم از نظر زیر ساختی و همچنین ارائه خدمات در وضعیت بهتری قرار گرفته باشد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازنیریمیز، مطالعه ها حاکی از آن است که اصطلاح توریست از قرن نوزدهم به بعد معمول شده است.

در آن زمان اشراف زادگان فرانسه می بایست برای تکمیل تحصیلات و کسب تجربه های لازم زندگی، اقدام به مسافرت می کردند. این جوانان در آن زمان توریست نامیده می شدند و بعدها در فرانسه این اصطلاح در مورد کسانی به کار می رفت که برای سرگرمی، وقت گذرانی و گردش به فرانسه سفر می کردند و بعدها با تعمیم بیشتر به کسانی اطلاق می شد که اصولا به این منظور به سفر می رفتند.

از همان زمان توریسم و توریست به بعضی از مسافرتها و مسافرینی گفته می شود که هدف آنها استراحت و گردش و سرگرمی و آشنایی با مردم بود و نه کسب در آمد و اشتغال به کار.

جذب توریسم از دید اقتصاد، ورزش، بهداشت و حتی مذهب نگاهی هست برای جذب گردشگر، که در حقیقت باید به آنها توجه داشته شود.

 

با این تفاسیر بولاغلار شهرستان نیر نیز منطقه ای است که عنوان مکان توریست پذیر و منطقه گردشگری نام گذاری شده است.

 

با کمی تامل در مولفه های اصلی مکان گردشگری و توریسم پذیر، مکانی منطقه گردشگری است که هم از نظر تاریخی، فرهنگی و هم از نظر عوامل طبیعی و هم از نظر زیر ساختی و همچنین ارائه خدمات در وضعیت بهتری قرار گرفته باشد.

 

حال سوال این است که آیا تنها یکی از عوامل وآن هم عامل طبیعی در جذب گردشگر و حتی نامگذاری این مکان به مکان گردشگری نام درستی است؟

 

 آیا بجز آسفالت طبیعت بکر و ایجاد راههای ماشین رو برای نابودی این طبیعت بکر و ایجاد هر ساله چند آلاجیق آن هم با اعمال شاقه، چیز دیگری در این طبیعت خدا دادی ملاحضه شده است؟

امیدوارم مسئولین چاره ای بر این عامل طبیعی که خداوند متعال در اختیار مردم مهمان نواز شهرستان گذاشته است بیندیشند.

 

به راستی سالیانه نهاد و ارگانهای مربوطه برای اطلاع رسانی و تبلیغات در سطح ملی و و بین المللی به چه مقدار هزینه می کنند؟ چه قدر به فکر گسترش حمل و نقل و ایده پردازی در زمینه حمل ونقل مسافران انجام می شود؟

آیا منظور از حمل و نقل در این شهرستان گرفتن پارکینک هزار تومانی برای یک ارگان و پارکینک پنج هزار تومنی برای زمین داران است؟

 

برای تدابیر و ایجاد امنیت برای مردم و گردشگران در این مناطق چه قدر ارگان ها با سازمان های مرتبط به امور گردشگری هماهنگ هستند؟ آیا چادر و داربست برای این مکان ارزشمند مفید است یا باید امکانات رفاهی برای گردشگران مانند هتل  رستوران نمایشگاه فراهم گردد.

 

با این همه پتانسیل و عوامل خدادادی به طور قطع و یقین می بایست این منطقه نه مکان گردشگری بلکه عروس آذربایجان نامگذاری می شد.

 

ولی به نظر می رسد این عروس تقدیرش مثل نخبگان و تحصیلگرده کان نیری بجز فرار و یا دچار بیماری افسردگی و استعمال...چاره ای دیگر ی ندارد و یا به گفته نیر اوغلو تقدیری چون عروس سیاهپوش تقدیری دیگری نداشته باشد.

 

محمد شمشیری نیری کارشناس ارشد جامعه شناسی

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد