سرویس: بیله سوار
کد خبر: 54646
|
10:50 - 1395/04/20
نسخه چاپی

«FATF» پوششی برای تحمیل برجام های 2 و 3/ اهرم های چهارگانه قدرت در ایران کدامند؟+عکس نوشت

«FATF» پوششی برای تحمیل برجام های 2 و 3/ اهرم های چهارگانه قدرت در ایران کدامند؟+عکس نوشت
گروه 1+5 برای دستیابی به اهداف محقق نشده در توافق هسته ای با ایران این بار از طریق «سازمان مبارزه با پولشویی» وارد شده اند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل از صبح مغان، با نگاهی به اعضای تشکیل دهنده سازمان مبارزه با پولشویی» (FATF ) که بیشتر اعضای ان، همان کشورهای مذاکره کننده هسته ای با ایران معروف به گروه 5+1 است ، به این نتیجه می رسیم که انها راه تازه‌ای برای مذاکره با ایران انتخاب کردند؛ گروه 5+1 این‌بار نه از طریق دستگاه دیپلماسی بلکه از طریق بانک مرکزی با ایران وارد مذاکره شدند تا بتوانند با استفاده از قراردادها و معاملات بانکی قدرت نظامی ایران را تحت تاثیر قرار دهند و از نفوذ ایران در منطقه بکاهند تا پس از آن به هدف اصلی خود که همان استحاله نظام جمهوری اسلامی است دست یابند.

 

مبارزه با پول‌شویی وحمایت مالی از تروریسم مهم‌ترین وظایف FATF است؛ این کارگروه ویژه در واقع میزان اعتماد به کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری را برای سایر کشورها مشخص می‌کند.

 

آمریکایی‌ها با طراحی سازمانی به نام «سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی و مبارزه با حمایت مالی از تروریسم » به دنبال ان هستند که گام به گام ایران را تحت فشار قرار داده و مجبور به تسلیم نمایند.

 

گام اول: اتهام‌زنی FATF به ایران در خصوص حمایت از تروریسم

 

FATFدر سال 2007 جمهوری اسلامی ایران را به اتهام حمایت از تروریسم و کمک‌های مالی به گروه‌های مقاومت در فهرست کشورهایی قرار داده بود که نظام مالی بین‌الملل را تهدید می‌کنند! و به سایر کشورها درباره «ریسک بالا»ی معامله و برقراری روابط تجاری و یا سرمایه‌گذاری در ایران هشدار داده بود! کارگروه اقدام ویژه FATF توضیح داده بود که ایران و کره‌شمالی  دو کشوری هستند که بالاترین ریسک مالی و سرمایه‌گذاری در جهان را دارا می‌باشند.

 

گام دوم: تضعیف قدرت نظامی و منطقه‌ای ایران با استفاده از برجام‌های 2و3

 

پس از مذاکرات هسته‌ای و به سرانجام رسیدن آن، حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان صحبت از برجام 2 را به میان آورد؛ وی در جمع متخصصان و دانشمندان حوزه فناوری کشور گفت: همه باید با همدلی و وحدت، برای اجرای برجام 2 به صحنه بیایند.

 

اعلام این خبر توسط رئیس جمهور، به شدت مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت، آن‌ها معتقد بودند هدف آمریکا از برجام‌های بعدی تضعیف قدرت نظامی ایران، کاهش نفوذ منطقه‌ای کشورمان و در نتیجه استحاله جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

 

فوآد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی در این خصوص می‌گوید: باید بگوییم که امروز آمریکایی‌ها اهرم‌های قدرت جمهوری اسلامی را شناسایی کرده و مترصد این هستند که این اهرم‌های قدرت را از دست ایران بگیرند.

 

اهرم های چهارگانه قدرت ایران کدامند؟

قدرت هسته‌ای

 اولین اهرم قدرت، قدرت هسته‌ای بود که احساس کردند با توافق برجام توانسته‌اند قدرت هسته‌ای ایران را محدود و مدیریت کنند .

 

 

قدرت موشکی

 اهرم بعدی قدرت موشکی و تسلیحاتی است که آمریکا می‌خواهد با تهدید به تحریم‌های جدید این را هم مدیریت کند. در این عرصه فرانسه در اتحادیه اروپا به‌طور ویژه فعال‌شده است.

 

 

 این روزها غرب با شیرین کردن ذائقه مردم ایران مانند فروش چند هواپیما به ایران در باغ سبزی نشان می‌دهد و بلافاصله تهدید می‌کند که اگر فلان کار را نکنید ما هم این ذائقه شیرین را از شما می‌گیریم. هدف هم‌، بازی با افکار عمومی داخل کشور است .

 

 قدرت منطقه‌ای

اهرم سوم قدرت ایران، قدرت منطقه‌ای کشور است که آن را هم می‌خواهند محدود کنند و علاقه‌مند به ایجاد برجام در مسئله سوریه هم هستند تا قدرت منطقه‌ای ایران  را مدیریت کنند. در این مسئله عربستان نقش جدی ایفا خواهد کرد و این نقش نشاءت گرفته از برنامه رفتاری بلندمدتی است که آمریکا برای سعودی تعریف کرده است.

 

 قدرت مدیریت داخلی

اهرم چهارم قدرت، قدرت مدیریت داخل کشور است علی‌رغم همه کمی و کاستی‌هایی که هست جمهوری اسلامی توانسته به‌نوعی مسائل داخلی خود را مدیریت کند و آمریکایی‌ها از این مسئله هم ناراضی هستند از طریق تغییر ذائقه مردم در عرصه مسائل فرهنگی و ترویج سبک زندگی غربی به دنبال مدیریت داخلی ایران هم هستند.

 

با توجه به مطالب فوق و نظر کارشناسان مشاهده می شود که دشمنان ایران به ویژه امریکایی ها در هیچ اقدام و تلاشی که بشود به ایران نفوذ کرد کم نخواهند گذاشت و با توجه به عضویت ایران در سازمان مبارزه با پول‌شویی و مبارزه با حمایت مالی از تروریسم( FATF) و اهداف سیاسی و پشت پرده این سازمان امیدوارند با طرح ادعاهای توخالی مردم و نظام ایران را از پای در بیاورند اما نمی دانند که مردم ایران با پشتیبانی از رهبرانقلابی خودشان به هیچ وجه از حقوق خود عقب نشینی نخواهند کرد حتی اگر برخی از مسئولانشان راه خطا و اشتباهی را طی کرده باشند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد