سرویس: اصلاندوز
کد خبر: 54803
|
11:57 - 1395/04/22
نسخه چاپی

واکنش مرزنشینان و عشایر به حذف گمرک اصلاندوز

واکنش مرزنشینان و عشایر به حذف گمرک اصلاندوز
اقشار مختلف مردم و عشایر اصلاندوز مغان در بیانیه‌ای از معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران خواستار بازگرداندن و بازگشایی گمرک اصلاندوز شدند.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازارس تبار، در این بیانیه آمده است: با خبر شدیم متاسفانه علیرغم وعده های چندین ساله در خصوص راه‌اندازی و بازگشایی گمرک اصلاندوز که بزرگترین عامل شکوفایی و رشد و پویایی اقتصادی این منطقه می توانست باشد، این حق مسلم مردم مغان نادیده انگاشته شده و متعمدانه از برنامه های اجرایی دولت کنار گذاشته شده است.

 

حق مردم سخت کوش و زحمتکش که تلاشهای شبانه روزی آنها در چرخه اقتصادی کشور نقش تعیی کننده داشته و منطقه مغان همیشه جزو یکی از قطبهای اصلی اقتصاد کشور بوده و است.

 

منطقه مغان همواره مایه فخر و مباهات دوران بوده است تاجایی که سلاطین بزرگی همچون نادرشاه به عظمت آن پی برده و بعد از سالها نبرد و تلاش برای رهانیدن ایران عزیز از یوغ هجمه و تاراج اجانب و بیگانگان،برای اعلان و اعلام سلطنت مقتدرانه خویش،بهترین محل را منطقه مغان برگزید و از اقصی نقاط دور و نزدیک بزرگان و خوانین و سردمداران همگی برای تایید این رخداد بزرگ تاریخی در منطقه مغان گرد آمده و بوسه بر خاک پاک این سرزمین نهادند که تپه نادری گواه و شاهد سربلند این مدعاست.

 

عشایر غیور و قهرمانی که رشادت ها و شجاعت های آنها در دفاع از مرزهای ایران زمین در طول تاریخ از زمان یورش قوم روس به ایران تا تقدیم دهها کبوتر خونین بال در دوران دفاع مقدس و نیز جانبازان و ایثارگران که تعداد شهیدان این خطه نسبت به جمعیت سرزمینی آن در جایگاه نخست استان قرار دارد،همیشه زبانزد خاص و عام بوده و هست.

 

عشایر غیرتمندی که سرافرازانه دل در گرو مهر ولایت نهاده و در دوران انقلاب اسلامی به فرمان رهبر و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ،امام راحل(ره)لبیک گفته و در برچیده شدن طومار حکومت طاغوت و نظام استبداد و سلطه از پای ننشستند و جانفشانی ها کردند.همان دلیر مردان و شیرزنانی که حضرت امام (ره)نام بلند آوازه آنها را مفتخر و مزین به ذخایر انقلاب فرمودند.

 

مردم سربلند و سرافراز مغان و عشایر قهرمانی که مدال زرین ولایتمداری و سربازی ولایت همچنان بر تارک آسمان وجودشان می درخشد و بارها و بارها در طول عمر حیات بابرکت انقلاب اسلامی وفاداری صادقانه و راستین خود را به نظام مقدس انقلاب اسلامی و آرمانهای انسان ساز آن و نیز سربازی تا سرحد جان در مسیر ولایت و رهبری و مقتدا و مرشد فرزانه خویش امام خامنه ای(مدظله العالی) به اثبات رسانده اند.

 

ما مردم شهید پرور اصلاندوزمغان،روحانیت معظم،خانواده های محترم شهدا،جانبازان و ایثارگران،رزمندگان 8 سال دفاع مقدس و عشایر غیور و غیرتمند ایران اسلامی که با یاری خداوند متعال توانستیم در تمامی صحنه های قبل و حین و بعد از انقلاب کارنامه ای درخشان به جامعه اسلامی عرضه کنیم و سالیان متمادی به عنوان حافظ و سنگربان این نظام مقدس جمهوری اسلامی در نوار مرزی شمال استان اردبیل و آذربایجان شبانه روز در خدمت نظام هستیم از دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران می خواهیم ضمن توجه به ارتقای این شهر به شهرستان،درخصوص بازگشایی گمرک اصلاندوز و مناطق آزاد تجاری دستور شایسته اتخاذ فرمایند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد