سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 54833
|
10:12 - 1395/04/23
نسخه چاپی

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل؛

دوره معرفتی تشکیلاتی "شهید دهقانی نیا" در اردبیل برگزار شد

دوره معرفتی تشکیلاتی "شهید دهقانی نیا" در اردبیل برگزار شد
دوره معرفتی تشکیلاتی "شهید دهقانی نیا" با هدف کادرسازی و تربیت نیروهای هم تراز انقلاب به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور در اردبیل برگزار شد.

به گزارشپایگاه خبری تحلیلیبه نقل ازابصارخبر، دوره معرفتی تشکیلاتی "شهید دهقانی نیا" با هدف کادرسازی و تربیت نیروهای هم تراز انقلاب به همت بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور در اردبیل برگزار شد.

امیررضا سعیدی مسئول پایگاه شهید باهنر دانشگاه پیام نور اردبیل با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل کشور تربیت و کادر سازی نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی است بطوریکه مقام معظم رهبری نیز بارها به این موضوع پرداخته اند، گفت: حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اردبیل در همین راستا برنامه ریزی ها مهم و ویژه ای در بحث کادرسازی انجام داده است.


مسئول پایگاه شهید باهنر دانشگاه پیام نور اردبیل با بیان اینکه اردو یکی از مهمترین و بهترین شیوه های کشف نیرو و تربیت نیرو است ، گفت:اکثر بزرگان و اساتید نیز بر این مسئله بسیار تاکید دارند، البته  نباید از کیفیت و محتوای اردوها غافل شد چونکه  محتوای غنی و باکیفیت برگزاری اردوها نقش مهمی در تأثیرگذاری بر روی دانشجویان دارد.


سعیدی در رابطه با دوره شهید دهقانی نیا نیز گفت : ما در ابتدای برنامه ریزی های خود با توجه به نیازی که در بحث اردوهای جهادی داشتیم و این که خیلی از نیروها برای اولین بار راهی حرکت های جهادی خواهند شد دوره شهید دهقانی نیا را طراحی کردیم.

وی با اشاره به اینکه در تقویم سالیانه ما این دوره با نام شهید شهریاری ثبت شده بود،گفت: پس از ورود پیکر مطهر دانشجوی شهید مدافع حرم هاشم دهقانی نیابه اردبیل تصمیم بر آن شد تا نام شهید دهقانی نیا را جایگزین نام این دوره کنیم.

وی یکی از اهداف دوره تشکیلاتی شهید دهقانی نیا را کشف و پرورش استعدادها و انتقال تجربه دوره های جهادی به سایر دانشجویان علاقمند توصیف کرد و افزود: در بُعد تشکیلاتی نیز هدف ما تمرکز بر روی آموزش مدیریت تشکیلاتی و مباحث میدانی مدیران کانون های پایگاه و حوزه بسیج دانشجویی بود.


سعیدی با اشاره به اینکه نیرو ها در این دوره در هر لحظه شرایط متفاوتی را تجربه می کردند و باید تصمیم گیری ها حساسی را نیز انجام می دادند، افزود: شاید هرکس نام دوره یا اردو به گوشش بخورد به کلیشه هایی که در ذهنش نقش بسته مراجعه میکند اما دوره شهید دهقانی یک دوره کاملا متفاوت و نوین بود بطوریکه همه فراگیران باید خود، دوره را مدیریت کرده و هر آنچه را که می آموختند  پس از چند ساعت اجرایی می کردند.

وی گفت: انتخاب رهبر در گروه ها، مدیریت و رهبری برنامه ها، مدیریت بحران، تجربه کار تشکیلاتی، آموزش میدانی و تغییرات گسترده لحظه، تطبیق بسیاری دیگر از مباحث را مسئولین کانون های بسیج دانشجویی دانشگاه در این دوره دو روزه تجربه کردند.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد